۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83808754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۴ لیتر سموم کشاورزی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف شد

مهاباد- ایرنا- کارشناس مسوول حفظ نباتات اداره جهادکشاورزی مهاباد گفت: ۱۰۴ لیتر سموم کشاورزی غیرقابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان کشف و ضبط شد.

تورج شمس‌برهان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار سموم کشاورزی، در بازرسی کارشناسان جهادکشاورزی و واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان از یک واحد توزیع سموم شیمیایی و کشاورزی در شهر «گوگ تپه» مهاباد کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این سموم بیس از ۶۰ میلیون ریال برآورده شده است، افزود: این سموم به علت اینکه تاریخ مصرف آن گذشته و همچنین برچسب فارسی بر روی بطری‌های آن وجود نداشت توقیف و امحا شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده این تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است، اضافه کرد: بازدید از فروشگاه‌های توزیع سموم کشاورزی و کشاورزی در راستای صیانت از حقوق کشاورزان انجام می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قانونی با فروشندگی‌های غیرمجاز سموم صورت می‌گیرد.

کارشناس مسوول حفظ نباتات اداره جهادکشاورزی مهاباد هشدار داد تا کشاورزان سموم شیمیایی موردنیاز اراضی زراعی و باغی خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند و فروشندگان نیز موظف هستند مجوز فعالیت خود را در معرض عموم قرار دهند.

در شهرستان مهاباد ۵۴ فروشگاه سموم کشاورزی فعال است که این مراکز دارای مسوول فنی بوده و مجوز خود را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دریافت کردند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری ارومیه مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha