امام جمعه زاهدان: اجرای یک مدل آسیب‌زا کل جامعه را درگیر می‌کند

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: چنانچه یک مدل در برگزاری نمازهای عید سعید فطر آسیب‌زا باشد آسیب آن منحصر به همان گروه نیست بلکه تمامی افراد جامعه را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی روز سه شنبه در دیدار اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با وی با اشاره به خطبه‌های عید سعید فطر مسجد جامع زاهدان، اظهار داشت: کاش مسوولان سیستان و بلوچستان برای برگزاری نماز عید سعید فطر در تصمیم‌گیری و اجرا یکپارچه عمل می‌کردند نه این که یک بخش مراسم‌شان تعطیل و ملاحظات‌شان بیشتر باشد اما یک بخش دیگر اصلاً این‌گونه نباشد لذا این دوگانگی به نحوی ضعف مدیریت بوده و پسندیده نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مشکل این جاست که اگر یک مدل در برگزاری نمازهای عید سعید فطر آسیب‌زا باشد آسیبش منحصر به همان گروه نیست بلکه کل افراد جامعه را در بر می‌گیرد و اگر عده‌ای ملاحظه نکنند، مانند ماجرای سوراخ کردن کشتی، همه غرق خواهند شد.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی ستاد مبارزه با کرونا و شورای تأمین سیستان و بلوچستان در این موضوع و نگرانی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی از موج دوم بیماری کرونا، ادامه داد: مسوولان از تجربیاتی که در موج اول به‌دست‌آمده استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با تاکید بر التزام عمومی به مصوبات ستاد کرونا و پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: باید این نکته را متذکر شد که بازار، پارک و سایر اماکن در حالی آزاد گذاشته‌ شده‌اند که کنترل آنها سخت است ولی فعالیت مسجد را ممنوع کرده‌اند که اتفاقا ورود و خروج به مساجد قابل کنترل است و پروتکل‌های بهداشتی را می‌توان رعایت کرد لذا این دوگانگی خیلی توجیهی ندارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب "یک سوال بی پاسخ است".

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به نمایندگان جامعه پزشکی و درمانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شما با رشادت و شجاعت با همه مشکلات دست‌ و پنجه نرم کردید و هم اکنون وضعیت قابل قبولی در استان داریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: به لطف خدا و رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی رزمایش مواسات و همدلی، موج عظیمی از کمک‌های مؤمنانه و دستگیری از مستمندان با مشارکت همه بخش‌ها، نهادها، سازمان‌ها، واقفان، گروه‌های جهادی و خیران در کنار تلاش‌های مجموعه بهداشت و درمان شکل گرفت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha