۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 83809463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناخت اندیشه‌های امام خمینی(ره) نیاز جهان اسلام در عصر حاضر است

کابل - ایرنا - دبیرکل حزب نهضت اسلامی افغانستان معتقد است شناخت ابعاد شخصیت امام خمینی(ره) و آشنایی با افکار، اندیشه‌ها و آرمان‌های ایشان یکی از نیازهای اساسی عصر حاضر است که باید مورد توجه همه جهان اسلام قرار گیرد.

«مولوی محمدمختار مفلح» روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با ایرنا در کابل گفت که جهان اسلام در طول زمان، همیشه رادمردانی را در دامان خود پرورش داده است که تا جهان باقیست نام و یاد آنان در تاریخ می درخشد.

دبیرکل حزب نهضت اسلامی افغانستان گفت که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) زلزله‌ای در جهان معاصر ایجاد کرد که جهانیان را به حیرت انداخت.

وی افزود: این قهرمانان تاریخ ساز همیشه با حوادث هم آواز بوده و طوفان عظیمی را در عرصه های مختلف بر پا داشته اند، بدون اینکه خود در موجی گیر کنند، امواجی آفریده به جهانیان و بشریت راه و رسم زندگی را ترسیم نموده اند چنانکه این امر در انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) اتفاق افتاد.

مفلح گفت:  در تاریخ معاصر، نقش امام خمینی  در آگاهی بخشیدن به مسلمانان و آشکار ساختن چهره دشمنان اسلام و به خصوص در بالا بردن سطح بینش و دانش نسل جوان که در معرض تهدید از سوی فرهنگ مبتذل غرب و شرق قرار دادشت، منحصر به فرد بود.

"امام خمینی ره نه تنها برای استقلال و آزادی مسلمانان از زیر یوغ استعمارگران طرح نظری ارائه داد، بلکه انقلابی را رهبری کرد و به پیروزی رساند، که با گذشت هر روز، ریشه های آن در عمق جان انسان های هوشمند محکم‌تر و استوارتر می گردد.

این عالم دینی اهل سنت افغانستان تأکید کرد: به حق که تا جهان باقی است، این روز فراموش نخواهد شد و نباید هم غبار فراموشی برآن سایه افکند، زیرا در این روز جهان شاهد سفر ملکوتی شخصیتی بود که هرچه زمان می گذرد، نیاز به اندیشه‌های او بیشتر از پیش محسوس می گردد.

مفلح تصریح کرد: امام خمینی ره ، متعلق به کشور و ملیی خاص نبود، بلکه او مردی وارسته و وابسته به جهان اسلام بود، چنانکه در زمان جهاد مردم افغانستان، او پیوند عمیق با خانواده جهاد ومجاهدان افغانستان داشت، از همین رو نه تنها به حمایت آنان پرداخت و در کنار آوارگان قرار گرفت، بلکه تجاوز و لشکرکشی شوروی به افغانستان را نکوهش کرد و عاقبت آن را به زمامداران شوروی گوشزد کرد.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان اضافه کرد: چنانکه پاسخ دندان شکن و صریح امام خمینی ره به سفیر شوروی که در قم به حضور دیدار امام رفته بود  در رابطه به لشکرکشی آنان به افغانستان ثبت اوراق زرین تاریخ می باشد.

وی اظهار داشت: امام خمینی ره  را به عنوان مرد اندیشمند، سیاست مدار وارسته، اهل تقوا و خداپرست، حامی مستضعفان و دشمن مستکبران می شناسیم از همین رو شیوه رفتار و عمل‌کرد او را برای دعوتگران مسلمان، سیاست‌مداران و روحانیون کشور به مثابه الگوی زندگی لازم می دانیم که بایستی از آن استفاده گردد.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان با تأکید بر اینکه ما پیوند عمیق دینی وفرهنگی با جمهوری اسلامی ایران داریم و این پیوند را هیچ توطیه‌ غرب وشرق نمی‌تواند خدشه دار سازد گفت: بر دولتمردان هردو کشور است که در تحکیم هرچه بیشتر این روابط با حس همگرایی و همیاری اقدامات فوری و جدی انجام دهند.

وی از از جمهوری اسلامی ایران خواست که بر اساس گفتار و اندیشه‌های امام راحل از مردم  افغانستان ساکن در ایران پذیرایی نموده و با ایشان همکاری لازم نمایند.

مفلح خطاب به غرب گفت: جهان به خصوص غرب باید بداند که اگر امروز امام خمینی نیست، اندیشه‌ها و خط فکری او زنده است از این رو، به آمریکا و کشورهای همپیمانش هشدار می دهیم که دست از کشورگشایی و قتل عام انسان‌های بی گناه بردارد و بیشتر از این احساسات ملت‌ها را به بازی نگیرد

به باور وی،  بدون شک امام راحل در ابعاد مختلف زندگی الگوی بی نظیر کمال و وارستگی بود. چنانکه در اوج ریاست و قدرت، هیچگاه از اوضاع اجتماعی و سیاسی نه تنها مردم ایران بلکه سایر  ملت‌ها غافل نماند.

این عالم اهل سنت باور دارد که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره در اندیشه مستضعفان و محرومان بود و از مشکلاتی که برای مظلومان و محرومان، در سراسر جهان توسط مستکبران و ستمکاران تحمیل می شد، احساس همدردی می ‏نمود.

وی افزود: تصمیم‏ گیری‌های به موقع، سخنرانی‌های موثر و شورآفرین و اعلامیه‏‌های حساب شده وی همگی نشانه‏ای از تشخیص دقیق شرایط سیاسی- اجتماعی و آشنایی با روحیه و نیازمندی های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جوامع اسلامی بود.

مفلح گفت بنابر همین دلایل، بجاست که یاد و خاطره ایشان گرامی داشته شود، اندیشه‌ها و افکار، رویکردها و راهکارهای انقلابی او به کنکاش گرفته شود، زیرا شناخت ابعاد شخصیت این بزرگ مرد و آشنایی با افکار و اندیشه‏ های وی، آن هم با روش علمی، یکی از مهمترین نیازمندی های عصر حاضر است.

مفلح از تمام کشورهای اسلامی نیز خواست که برای تنیدن رشته وحدت و برگشت به قوت و توانانی گذشته خویش و رهایی از چنگال استعمار غرب، توصیه‌ها، افکار و اندیشه‌های والای امام خمینی را سرلوحه کار خویش قرار دهند، تا از این بیشتر در مقابل استعمار و استکبار جهانی شرق و غرب سر فرود نیاورند تا به سعادت و سرافرازی دست پیدا کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha