به گزارش ایرنا «جی کی یون» روز چهارشنبه در آیین مجازی سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در پکن که با همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در چین برگزار شد گفت: ارزش های اخلاقی و معنوی امام خمینی(ره) «بازگشت به قدیم و محافظه کاری» نبود بلکه پاسخی به انحطاط و فساد فکری جامعه وقت ایران به دلیل تهاجم و فرسایش فرهنگ غربی در دوره پهلوی بود.
وی «تحقق احیاگری اسلامی، وحدت مسلمین، احیای درخشان اسلام، ایجاد حکومت ولایت فقیه و صدور و ترویج انقلاب اسلامی با مدل ایرانی» را از آرمان های حضرت امام(ره) عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) یک «رهبر کاریزماتیک، اهل تقوی و اخلاص، دارای دانش گسترده، اخلاق شریف، اراده قوی، زندگی ساده و قدرت و شجاعت» بود.
استاد دانشکده تاریخ و فرهنگ دانشگاه جنوب غرب چین با بیان اینکه اندیشه دینی امام خمینی (ره) بخش مهمی از «احیای اسلامی» است و مسلمانان را به اتحاد دعوت می کرد اعلام کرد حضرت امام با نظام نابرابر بین المللی ظلم، ستم و استکبار، امپریالیسم، فئودالیسم، هژمونیسم و استعمار مخالف بود و به دنبال ایجاد برابری در جامعه بود و مسلمانان را به مشارکت در مبارزه با ظلم و ستم فرا می خواند و مردم را بیدار می کرد.
عضو انجمن دوستی چین و ایران با بیان اینکه اجتماعی بودن امام خمینی(ره) تاثیر مثبتی در هدایت دانشجویان و جوانان برای پرورش ارزش های صحیح و سبک زندگی داشت اظهار کرد ایده استقلال و مفهوم عدم ترس از متجاوز و اهمیت مثبت آن در اندیشه های امام (ره) کاملاً مشهود است.
جی اندیشه های دینی، فلسفی و اجتماعی امام خمینی(ره) را راهنمای نظری و مبانی فکری برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی اساساً اندیشه امام خمینی(ره) را عملی کرد و ساخت کشور جدید را به ظهور رساند.
عضو دائمی انجمن خاورمیانه و چین با اشاره به اینکه اسلام شیعی از نظر عقیدتی و سازماندهی در بین ایرانیان از جایگاه خاصی برخوردار است گفت: سیستم پیروی از مراجع شیعه باعث شد علمای بزرگ در جامعه ایران جذابیت قوی پیدا کنند و مساجد هم برای بسیج کردن مردم فضای مطلوب ایجاد کردند.
وی افزود: جذابیت و رهبری فوق العاده شخصیت امام خمینی(ره) و برخورداری از شاگردان انقلابی از جمله ظرفیت های بزرگ امام(ره) برای انقلاب بود.
نظر شما