۱۵ خرداد؛ از پرسه کرونا میان مسافران تا آتشی که همچنان در مراتع و جنگل‌ها زبانه می‌کشد

استان‌ها- ایرنا- این روزها کرونا همچنان در شهرها و نقاط مختلف کشور پرسه می زند اما آنچه نگرانی ها از شیوع این ویروس را بیشتر کرده افزایش حجم سفرها به دنبال تعطیلی چند روزه است، موضوعی که زنگ خطر جدی را به صدا درآورده است.

درست است که گفته می شود باید با ویروس کرونا کنار آمد و در کنار آن ضمن رعایت موازین بهداشتی به زندگی عادی بازگشت اما بی خیالی و کم توجهی به شیوع بیماری کووید ۱۹ می تواند آثار زیانباری به دنبال داشته باشد.

ترافیک سنگین در برخی جاده های کشور به ویژه جاده های شمالی باعث شده نگرانی و دغدغه مسوولان افزایش یابد، مساله ای که از دید خبرنگاران ایرنا در مراکز و دفاتر استانی غافل نمانده و آنها نیز سعی کرده اند با مخابره آخرین خبرها، مردم را نسبت به پیامدهای سفرهای غیرضروری بیشتر آگاه کنند.

کمرنگ شدن توجه به نکات و توصیه های مسوولان در ستاد مبارزه با کرونا باعث شده دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری امروز در گفت وگو با نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسوولان ستادهای کشوری و استانی مقابله با کرونا درخواست کند با همکاری رسانه‌ها و صدا و سیما، مردم را نسبت به این موضوع آگاه کنند که باید کماکان از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و صرفا برای انجام امور ضروری اقدام به سفر کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن کشور به مرحله مهار شیوع بیماری کووید ۱۹ این نکته را هم گفت که اجرای دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ های طراحی شده از سوی مسوولان امر، برای مقابله با شیوع کرونا توسط مردم عمده شهرها و استان‌ها در هفته‌های گذشته، تجربه موفقی بود که موجب حصول سطح قابل قبولی از کنترل بر گسترش این بیماری شد. این موضوع نشان می‌دهد تنها راه مهار همه‌گیری کرونا، رعایت دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط است.

‎رئیس جمهور در پاسخ به ابراز نگرانی وزیر بهداشت در خصوص افزایش سفرها در روزهای اخیر و احتمال اوج گیری شیوع بیماری در شهرهای مسافرپذیر تاکید کرد: اخطارها و هشدارهای مسوولان در خصوص اوج گیری مجدد بیماری در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، باید از سوی مردم و کسب و کارها به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و مردم شریف ایران باید بدانند  چنانچه در هر بخشی از کشور این هشدارها جدی گرفته نشود و خدای ناکرده شیوع بیماری دوباره اوج بگیرد، مسوولان ناگزیر از بازگرداندن محدودیت‌ها خواهند بود که این موضوع هم زندگی عادی شهروندان را دچار مشکل خواهد کرد و هم آسیب‌های اقتصادی جدی به جامعه خواهد زد.

در این مطلب به برخی از مهمترین خبرها با محوریت پرهیز از سفرهای غیرضروری در جاده های کشور و احتمال بازگشت به وضعیت قرمز اشاره می شود:

وضعیت قرمز کرونا در انتظار استان‌های کم توجه 

هجوم مسافران و پایان اجباری فاصله‌گذاری اجتماعی در مازندران

سفر به خوزستان برای شهروندان گچسارانی گران تمام شد

کرونا موجب کاهش ۲۲درصدی صادرات کرمان شد

احتمال بازگشت وضعیت قرمز کرونا در جوین وجود دارد

بی‌خیالی ۶۰ درصد یزدی‌ها به رعایت پروتکل بهداشتی

گزارش های کرونایی استان‌ها

بازدید از بزرگترین غار آبی جهان به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی

هرمزگان درقرق کرونا

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۰۷۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۹۴ مورد بستری و سه هزار و ۸۰ مورد از افراد معادل ۸۶ درصد از موارد جدید در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در نتیجه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر رسید.

جهانپور درباره فوتی‌های کرونا نیز گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۰۷۱ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت درباره بهبود یافتگان بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۲۷ هزار و ۴۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی درباره تعداد تست‌های انجام شده اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۹ هزار و ۳۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور گفت: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان، کردستان و کرمانشاه در وضعیت هشدار جدی قرار دارند.

وی بیان کرد: توصیه‌های بهداشتی مثل رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری همچنان پابرجاست. امیدواریم با رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی، وضعیت مطلوب‌تری را در این استان‌ها و سراسر کشور شاهد باشیم.

خبرنگاران ایرنا همچنین امروز همزمان با سالگرد قیام ۱۵ خردادماه دست به کار شدند و با شخصیت های مختلف درباره جزئیات و دستاوردهای این قیام به مصاحبه پرداختند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می شود:  

قیام ۱۵ خرداد سند حقانیت نهضت خمینی است

قیام ۱۵ خرداد فرهنگ ولایت‌مداری مردم دشت ورامین است

۱۵ خرداد نماد امتی ولایت مدار و انقلابی است

امام خمینی از آمریکایی شدن فرهنگ جوانان جلوگیری کرد

استاد دانشگاه: جنبش‌های دانشجویی پس از قیام خرداد ۴۲ گرایش اسلامی یافتند

قیام ۱۵ خرداد سرمنشا مبارزات خستگی مردم در مقابل ظلم

فرزندان شهدای ۱۵ خرداد از پدران خود می‌گویند

اما آتشی که این روزها به جان مراتع و جنگل ها در نقاط مختلف کشور افتاده نیز از دیگر موضوعاتی بود که انتشار اخبار و اطلاع رسانی در این رابطه از سوی خبرنگاران ایرنا احساس شد که در ادامه برخی از این مطالب آورده می شود:

آتش بی‌احتیاطی گردشگران در روستای درقلعه استهبان خاموش شد

آتش در مراتع بخش سوسن ایذه زبانه‌ کشید

هشدار در مورد آتش‌سوزی جنگل و مراتع استان اردبیل

آتش سوزی در مناطق حفاظت شده باشگل تاکستان خاموش شد

حریق به جان ارتفاعات بلوار نماز مشهد افتاد

آتش‌سوزی کارخانه تولیدی در ورامین مهار شد

‌آتش‌سوزی در مراتع روستای چپانلو شیروان

دیگر خبرهای استان ها 

فیلمساز شیرازی فینالیست ششمین دوره فستیوال جهانی فیلم ویوا بوسنی شد

مدیرعامل آتش‌نشانی اهواز: آتش سوزی پارک چوبی کیانپارس عمدی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha