به گزارش روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی روز پنجشنبه با اشاره به افزایش تردد شناور به مقاصد کشور عراق و بین المللی بودن آبراه اروند، افزود: به منظور کنترل هرچه بهتر ایمنی آبراه اروند و هماهنگی در تمام عملیاتهای دریایی درصورت انجام اقدامات موثر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد ارتباط مستقیم بندر خرمشهر با بنادر عراق شاهد کنترل هرچه بهتر ایمنی آبراه و هماهنگی در عملیاتهای دریایی خواهیم بود.
وی درخصوص توقف شناورهای برگشتی صادراتی بعد از کرونا از کشورهای حاشیه خلیج فارس در بندر خرمشهر گفت: شناورهای برگشتی حامل کالاهای صادراتی به دلیل شیوع کرونا اجازه ورود به کشور کویت نیافتند و پس از بازگشت به مدت چند ماه در اسکلههای بندرخرمشهر بلاتکلیف بودند که با هماهنگی ایجاد شده این شناورها تخلیه و کالاهای آنها در حال بسته بندی مجدد برای انجام صادرات در قالب کانتینر است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درخصوص لزوم تخصیص بودجه به ادارات کل به منظور تهیه مقدمات بازگشت دریانوردان به وطن بیان کرد: لازم است مطابق با بند ج از ماده شماره ۲ و ماده شماره هشت دستورالعمل بازگشت به وطن دریانوردان مصوب هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی این بودجه اختصاص داده شود.
اسعدی همچنین درباره تسریع در خارج سازی بزرگترین مغروقه باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در آبراه اروند گفت: یکی از مهمترین معضلاتی که بندر خرمشهر با آن مواجه است وجود بزرگترین مغروقه زمان جنگ در اسکله رو رو این بندر و استفاده نکردن از این اسکله است.
وی افزود: درصورت خارج سازی این مغروقه صادرات یخچالی از بندر خرمشهر با شناورهای رو رو در قالب خط منظم امکان پذیر است.
بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب میشود و به دلیل موقعیت راهبردی و نزدیکی به بازار پرمصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار میآید.
نظر شما