آسیه پناهی تیتر اول خبرهای کرمانشاه در هفته گذشته

کرمانشاه- ایرنا- استان کرمانشاه در هفته گذشته (۱۰ تا ۱۶ خرداد) رویدادهای خبری متنوعی را پشت سرگذاشت که از جمله آنها می‌توان به تداوم حواشی مرگ زن بی پناه و آلونک‌نشین در کرمانشاه و اختصاص ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا در استان اشاره کرد.

روز ۳۰ اردیبهشت ماموران اجراییات شهرداری کرمانشاه خانه آسیه پناهی، زن آلونک نشین در شهرک فدک را به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی در حریم فضای سبز و برق فشار قوی تخریب کردند.

پس از تخریب کپر، خانم پناهی برای انتقال به کمپ «چشمه سفید» در جنوب شهر، سوار خودروی اجراییات شد اما در مسیر انتقال دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد و چند روز بعد این خبر در فضای مجازی به صورت گسترده ای منتشر شد.

در همین راستا هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه بر برخورد قاطع و جدی با عاملان حادثه مرگ زن حاشیه‌نشین تاکید کرد.

وی افزود: براساس گزارش تیم بازرسی استانداری از حادثه مرگ زن حاشیه نشین باوجود اعمال اقدامات قانونی، در نحوه برخورد بی تدبیری مشهود است و براین اساس باید به سرعت با عاملان این حادثه برخورد جدی و قاطع صورت بگیرد.

سه مدیر شهرداری کرمانشاه برکنار شدند

شهردار کرمانشاه اعلام کرد: سه نفر از مدیران شهرداری به دنبال مرگ یک زن پس از تخریب آلونک غیرمجازش در حاشیه شهر، برکنار شدند.

سعید طلوعی افزود: رییس اداره اجراییات و قایم مقام وی، همچنین مسوول امور حقوقی شهرداری منطقه سه برکنار شدند.

وی ادامه داد: همچنین در برنامه داریم که به صورت موقت شهردار منطقه سه را نیز تعلیق کنیم.

۲ مدیر شهرداری کرمانشاه بازداشت شدند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه اعلام کرد: به دنبال فوت یک زن آلونک‌نشین در حاشیه شهر کرمانشاه ۲ نفر از مدیران شهرداری بازداشت شدند.

شهرام کرمی افزود: به دنبال وقوع این حادثه صبح امروز مدیر اداره اجراییات شهرداری کرمانشاه و قایم مقام وی بازداشت شدند.

او افزود: بازداشت این افراد تا زمان تعیین تکلیف پرونده و مشخص شدن نتیجه تحقیقات همچنان ادامه خواهد داشت.

شهرداری کرمانشاه به خانواده آسیه پناهی یک واحد مسکونی اهدا می‌کند

شهردار کرمانشاه از اهدا یک واحد مسکونی مسکن مهر برای ادامه زندگی دختر و نوه مرحومه «آسیه پناهی» آلونک‌نشین شهرک فدک کرمانشاه خبر داد.

 مدیرکل ارتباطات، روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه اعلام کرد؛ سعید طلوعی شهردار کرمانشاه در دیدار با خانواده مرحومه آسیه از آنها دلجویی کرد.

امیر دولتشاهی افزود: در این نشست خانواده مرحومه پناهی ضمن تشکر از حسن نیت طلوعی از پیگیری و اقدامات شهردار کرمانشاه نسبت به اتفاقات شهرک فدک تقدیر کردند.

مدیرکل ارتباطات، روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری با اشاره به برکناری رییس و قایم مقام اجراییات و تعلیق شهردار منطقه سه شهرداری افزود: باوجود عزل و نصب‌های انجام گرفته مجموعه شهرداری همچنان منتظر اعلام نظر مراجع قضایی در این خصوص خواهد بود.

بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای کرمانشاه پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، از پرداخت سه هزار و ۴۷۴ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در روستاها و مناطق عشایری استان خبر داد.

حسن عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پرداخت این مقدار تسهیلات به سه هزار و ۳۵۷ طرح زمینه اشتغال برای حدود پنج هزار و ۹۷۰ نفر را در روستاهای استان کرمانشاه ایجاد کرده است.

وی بیشترین میزان تسهیلات پرداختی را مربوط به روستاهای شهرستان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: این تسهیلات به یک هزار و ۱۴ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال می رسد که به ۲۱۰ طرح اشتغالزا پرداخت شده است.

رییس جدید هیات کونگ فو استان کرمانشاه انتخاب شد

«مجتبی همتیان» در مجمع انتخاباتی هیات کونگ فو استان کرمانشاه با کسب اکثریت آرا به عنوان رییس جدید این هیات انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی هیات کونگ فو استان کرمانشاه امروز با حضور نایب رییس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان در سرسرای شهید هادیان مجموعه ورزشی کرمانشاه و با حضور ۱۵ عضو از ۱۷ عضو مجمع برگزار شد.

در این مجمع مجتبی همتیان تنها کاندید نهایی انتخابات توانست با کسب هر ۱۵ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس جدید هیات کونگ فو کرمانشاه انتخاب شود.

شهروز جلیلیان و رضا منجم دیگر کاندیداهای مجمع انتخاباتی هیات کونگ فو کرمانشاه بودند که جلیلیان به نفع همتیان کنار کشید و منجم نیز با عدم حضور خود انصرافش را اعلام کرد.

۳۹ تن برنج احتکار شده در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۳۹ تن برنج احتکار شده در شهر کرمانشاه به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سردار «علی اکبر جاویدان» در جمع خبرنگاران گفت: پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان مبنی بر وجود یک انبار محل احتکار کالا در شهرک دولت آباد کرمانشاه رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی انبار محل احتکار کالا شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی نسبت به بازرسی از آن اقدام کردند.

سردار جاویدان تصریح کرد: در جریان این بازرسی که نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند، ۳۹ تن برنج خارجی احتکار شده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش محموله احتکاری کشف شده را طبق نظر کارشناسان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.

مرگ ۲ نفر در کرمانشاه بر اثر گازگرفتگی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، از پیدا شدن جسد ۲ مرد ۶۰ و ۳۷ ساله در بیلوار خبر داد که بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داده بودند.

سرهنگ «محمدرضا آمویی» اعلام کرد: حوالی ظهر دوشنبه (۱۲ خرداد) جان باختن ۲ مرد کشاورز در یکی از روستاهای بخش بیلوار از توابع شهرستان کرمانشاه به پلیس گزارش شد.

وی ادامه داد: با حضور ماموران پلیس در محل زمین کشاورزی محل حادثه و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد آنها شب گذشته و جهت آبیاری مزارع اقدام به برپایی چادر و روشن کردن وسایل گرمایشی کرده بودند.

سرهنگ آمویی تصریح کرد: طبق آنچه که پزشک محلی اعلام کرده این ۲ کشاورز بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند.

مدیر دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه معرفی شد

«فرهاد همتی» مدیر جدید دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه طی مراسمی معرفی شد و از خدمات «علی اکبر اکبری» مدیر سابق این دفتر تقدیر بعمل آمد.

 معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمانشاه در این مراسم با تاکید بر جایگاه بااهمیت مسوولیت دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی خاطرنشان کرد: این دفتر از آنجایی که هویت ملی افراد را تعیین می کند جایگاه سیاسی و امنیتی مهمی دارد که می طلبد از آسیب های درون سازمانی و مشکلات بیرونی به دور بماند.

محمدابراهیم الهی تبار، ساماندهی به مهمانسراهای دفتر امور اتباع در شهرستان‌های استان را یکی از انتظارات دانست و افزود: لازم است کمک های خارجی که به امور اتباع می‌شود با مدیریت مطلوب به موقع به مصرف برسد.

معاون استاندار کرمانشاه با تقدیر از زحمات اکبری در دوران مدیریت دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی گفت: همتی از نیروهای خوش فکر و باتجربه محسوب می شود و انتظار استان تقویت اقدامات مثبت گذشته و رفع و اصلاح کاستی ها در حوزه امور اتباع است.

فعالیت تالارها و استخرهای شنا در کرمانشاه همچنان ممنوع است

رییس پلیس امنیت عمومی کرمانشاه از تمدید ممنوع فعالیت تالارها و استخرهای شنا در شهر کرمانشاه و دیگر نقاط استان خبر داد.

سرهنگ «حسن حیدری» اعلام کرد: علاوه بر تالارها، برگزاری مراسم شادی و عزا، فعالیت استخرهای شنا، آموزش های آزاد علمی، فرهنگی و هنری نیز همچنان تعطیل خواهد بود. 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اماکنی که تعطیلی آن ها ادامه دارد مهدهای کودک به منظور حفظ سلامتی خردسالان و نونهالان است.

سرهنگ حیدری ادامه داد: ممنوعیت فعالیت مشاغل و اصناف یادشده در واقع با نظر ستاد ملی مقابله بیماری کرونا و به علت ریسک پذیری بالای آنها جهت انتقال و شیوع این بیماری انجام خواهد شد.

رییس پلیس امنیت عمومی کرمانشاه افزود: همچنین طبق مصوبه دیگر ستاد ملی مقابله با کرونا، عرضه قلیان در کلیه صنوف مجاز به بازگشایی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای آسیب‌دیده ناشی از کرونا اختصاص یافت

استاندار کرمانشاه بااشاره به تصویب مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای اقتصادی و صنعتی آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا در استان، از همه دستگاه‌های اجرایی بویژه بانک‌ها خواست برای جذب تمامی این مبلغ نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که به شیوه اجرای پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از کووید ۱۹ در سرسرای شهدای دولت استانداری اختصاص داشت، اظهار داشت: مبلغ اختصاص یافته پس از ارسال گزارش ها و بررسی های صورت گرفته توسط دولت برای کل استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات اعطایی به واحدهای آسیب دیده که بیش از ۵۰ نفر نیروی کار دارند ۵۰ درصد برای موضوع دستمزد و برای واحدهایی که کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار دارند ۷۰ درصد به این موضوع اختصاص یافته و مابقی برای سایر هزینه ها خواهد بود.

بازوند همچنین با اشاره به اینکه احتمالا از ۲۴ خرداد و یا در نهایت اول تیرماه کار پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده آغاز می شود، گفت: حداکثر ظرف ۲ ماه این کار انجام و واحدهای مشمول از تسهیلات درنظر گرفته شده بهره مند می شوند.