۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۰۷
کد خبرنگار: 1361
کد خبر: 83811288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

اصفهان- ایرنا- سازمان برنامه و بودجه از طرح‌های استانی جهش تولید حمایت می‌کند، جسد نوجوان غرق شده در زاینده‌رود پیدا شد و توزیع حقابه زیست محیطی زاینده‌رود آغاز شد از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

استاندار اصفهان: تشدید نظارت‌ها در دوره استمرار زندگی با کرونا ضروریست

استاندار اصفهان گفت: تشدید نظارت‌ها در استمرار زندگی با کرونا لازم است زیرا مشخص نیست این بیماری تا چه زمانی و چگونه ادامه دارد.

عباس رضایی استاندار اصفهان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار خمینی‌شهر افزود: اگر عادات خاصی در رفتار خانوادگی، مناسبات اجتماعی و اقتصادی داشته‌ایم باید با متناسب با تمهیدات زندگی با کرونا تغییر پیدا کند.

وی اضافه کرد: آحاد مردم و مسوولان وظیفه دارند تمهیدات را در محیط اجتماعی فردی، مناسبات اجتماعی و فعالیت‌های شغلی خود برای همجواری با ویروس کرونا پیش‌بینی و با همدلی برای از بین بردن این بیماری حرکت کنند.

سه نمایشگاه با موضوع امام خمینی(ره) در شبکه‌های اجتماعی اصفهان برپا شد

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان از برگزاری سه نمایشگاه با موضوع دیدگاه‌های مختلف در باره امام خمینی (ره) به مناسبت چهاردهم و پانزدهم خرداد در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بابایی افزود: این نمایشگاه‌ها با عنوان‌های 'امام خمینی (ره) در نگاه اندیشمندان جهان'، 'امام از دیدگاه علما 'و ' امام خمینی از دیدگاه مقام معظم رهبری' به همت قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان و با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا در فضای مجازی دایر شده است.

وی ادامه داد: در هر یک از این نمایشگاه‌ها ۴۰ پوستر و در مجموع ١٢٠ پوستر از تصاویر و دیدگاه‌های مختلف از بنیانگذار انقلاب بارگذاری شده است.

مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در اصفهان افزایش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مراجعه بیماران سرپایی دارای علائم کرونا به مراکز درمانی و بهداشتی در سه روز اخیر در کلانشهر اصفهان افزایش یافت که نشانه خوبی نیست.

آرش نجیمی افزود: بیماران سرپایی دارای علائم خفیف ابتلا به این بیماری ابتدا به مراکز بهداشتی منتخب مراجعه می‌کنند و در صورت وخامت حال، به بیمارستان‌ها برای بستری شدن منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سه روز گذشته تعداد بیماران سرپایی مراجعهکننده به مراکز بهداشتی افزایش یافته است، اظهار داشت: از این افراد آزمایش کرونا گرفته می‌شود که در صورت مثبت بودن نتیجه آن، تحت مراقبت درمانی و پزشکی قرار می‌گیرند.

قتل رومینا بازتاب ناآگاهی رفتاری در زیست‌اجتماعی خانواده‌ است

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه اصفهان گفت: آنچه مسلم است قتل رومینا در نتیجه ناآگاهی رفتاری با فرزند در زیست اجتماعی خانواده روی داده است.

‌مرتضی پدریان افزود: در چنین خانواده‌هایی در مسیر جامعه‌پذیری، چیزی به نام کُنش عاطفی و رفع خلاهای عاطفی فرزندان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: باید زوایای رفتاری پدر و مادر رومینا بررسی شود که آیا او را درک کرده‌اند، نوازش کرده‌اند، حس کرده‌اند یا خلاءهای عاطفی او را به عنوان یک موجود اجتماعی پر کرده‌اند یا خیر.

جسد نوجوان غرق شده در زاینده‌رود پیدا شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جسد نوجوان ۱۷ ساله غرق شده در رودخانه زاینده‌رود، ظهر امروز دوشنبه در منطقه باغبهاداران در حوالی "پل کله" از آب بیرون آورده شد.

منصور شیشه‌فروش افزود: این نوجوان که اوائل خرداد جاری همراه خانواده خود از اصفهان برای تفریح به اطراف زاینده‌رود در منطقه باغبادران رفته بود، در  این رودخانه غرق شد.

وی ادامه داد: با وجود تلاش غواصان هلال احمر و نیروهای امدادی آتش نشانی باغبهادران جسد جوان غرق شده در ۱۰ روز گذشته پیدا نشد و عملیات جستجو ادامه یافت تا اینکه سرانجام جسد او با همکاری نیروهای امدادی، ظهر امروز از آب بیرون کشیده و به خانواده‌اش تحویل شد.

ظرفیت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان قابلِ افزایش است

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: امکان افزایش ظرفیت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در این استان وجود دارد.

علیرضا قاری قرآن اظهارداشت: بیش از ۶۵ هزار نفر در مراحل دوگانه طرح اقدام ملی مسکن(اسفند و آذرماه سال گذشته) در استان متقاضی بودند که ثبت‌نام کردند اما اگر هنوز متقاضی واجد شرایط وجود داشته باشد بازهم امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

وی افزود: حدود ۲۵ هزار متقاضی در گام نخست و ۴۰ هزار نفر در مرحله دوم در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند.

تشکل‌های زیست محیطی ادامه جریان زاینده ‌رود را خواستار شدند

۱۶ تشکل مردمی زیست محیطی استان اصفهان با ارسال نامه‌ای خطاب به استاندار اصفهان، احقاق حقابه زیست محیطی، ادامه جریان رودخانه زاینده‌رود و تداوم حیات این رودخانه را خواستار شدند.

دبیر شورای هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان اصفهان اظهارداشت: درست است که زمان آبیاری مزارع استان به پایان رسیده و با هماهنگی‌های صورت گرفته خروجی سد کاهش یافته، اما این نباید به خشک کردن زاینده‌رود منجر شود.

حشمت الله انتخابی افزود: حقابه‌داران زاینده‌رود را نباید تنها صنایع و کشاورزی تصور کرد، زیرا علاوه بر میلیون‌ها انسانی که در شهرها و روستاهای مسیر زاینده‌رود زندگی و از آب آن استفاده می‌کنند، میلیاردها زیستمند بزرگ و کوچک از کف‌زیان و آبزیان تا پرنده و چرنده و انواع گیاهان حیات و مماتشان به جریان دائمی رودخانه وابسته است.

استاندار اصفهان: در کنار مبارزه با کرونا، چرخ اقتصاد جامعه هم باید بچرخد

استاندار اصفهان گفت: برخی مردم و مسوولان، دوره کرونا را تمام شده تلقی می‌کنند ولی باید بدانیم که اگر بازگشایی‌ها صورت می‌گیرد برای این است که در کنار مبارزه با کرونا، چرخ اقتصاد جامعه هم باید بچرخد.

عباس رضایی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار خوانسار با بیان‌اینکه دوران کرونا تمام نشده است، افزود: امروز بسیاری از مشاغل از جمله صنعت گردشگری، آسیب و ضربه سختی دیده‌اند و ناچاریم در این شرایط زندگی کنیم و اگر بخواهیم چرخ اقتصاد جامعه بچرخد نیازمند همراهی مردم هستیم و تنها راه آن هم فاصله‌گذاری اجتماعی و بی‌تفاوت نبودن در برابر این بیماری است. 

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در مدیریت بیماری کرونا گفت: امروز از نظر امکانات و نیرو هیچ کمبودی نداریم و حتی در دوران اوج کرونا نیز بسیاری از ظرفیت‌های درمانی استان از جمله بیمارستان صحرایی ما به قم، تهران و خوزستان ارسال شد.

۱۰ درصد عرصه‌های طبیعی اصفهان مستعد آتش‌سوزی است

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: ۱۰ درصد از عرصه‌های منابع طبیعی استان با توجه به شاخص پوشش گیاهی اعم از مرتعی و جنگلی به عنوان پهنه‌های بحرانی و نیمه بحرانی از حیث احتمال بروز حریق شناسایی شده است.

داریوش سعیدی  اظهارداشت: تمهیدات حفاظتی لازم به منظور کنترل و پیشگیری از آتش‌سوزی توسط  این اداره کل در این مناطق که بیشتر در غرب و جنوب استان است پیش‌بینی شده و امیدواریم با مشارکت مردم و اهالی این مناق شاهد بروز حریق و نابودی این داشته‌های با ارزش طبیعی نباشیم.

وی اضافه کرد: بارش‌های بهاری و افزایش پوشش گیاهی در سطح پهنه‌های طبیعی استان از یک سو و پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش نسبی دما طی روزهای آینده  از سوی دیگر احتمال حریق در جنگل‌ها و مراتع استان را افزایش می دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه: تحقق حاکمیت خدا مهمترین هدف قیام امام خمینی(ره) است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تحقق حاکمیت خدا و ولایت الله مهمترین هدف قیام امام خمینی (ره) است که برای این هدف هم و غم خود را به کار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی در آیین سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در اصفهان افزود: بعد از پیامبر (ص) و دوره کوتاه حکومت علوی، تنها نظام ولایی که به رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفت انقلاب اسلامی ایران بود و بعد از ایشان این راه ادامه یافت.

وی اضافه کرد: برغم دشمنی‌ها، فتنه‌ها، انواع نفوذ و سنگ‌اندازی‌ها در مسیر انقلاب، امروز این دشمن احساس می‌کند رو به زوال است زیرا بعد از امام(ره) کسی مثل ایشان رهبری را به دست گرفت که روشی غیر از روش ایشان را در دستور کار خود قرار نداد.

توزیع حقابه زیست محیطی زاینده‌رود آغاز شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان روز چهارشنبه از آغاز توزیع بخشی از حقابه زیست محیطی رودخانه زاینده‌رود خبر داد.

حسن ساسانی اظهار داشت: توزیع آب زاینده‌رود برای تخصیص حقابه کشاورزی در شرق اصفهان امروز پایان یافت و ادامه جریان زاینده‌رود برای تامین بخشی از حقابه زیست محیطی خواهد بود.

وی ادامه داد: میزان خروجی از سد زاینده‌رود، حجم حقابه زیست محیطی و مقدار آب جاری در رودخانه در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

ابتلا به سالک در اصفهان ۱۵ درصد کاهش یافت

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان از کاهش ۱۵ درصدی ابتلا به سالک در این استان خبر داد و گفت: تعداد افراد مبتلا به این بیماری در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ حدود ۴۰۰ نفر کمتر شد.

رضا فدایی اظهارداشت: اواخر سال گذشته با وجود شیوع بیماری کرونا، وضعیت سالک در استان اصفهان بررسی و مشخص شد که حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به این بیماری پوستی مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه این آمار در سال ۹۷ رقم ۲ هزار و ۸۰۰ نفر بود، تصریح کرد: میزان کاهش آمار ابتلا به سالک، چندان قابل توجه نیست اما از افزایش آن در مناطق سالک‌خیز جلوگیری شد.

سازمان برنامه و بودجه از طرح‌های استانی جهش تولید حمایت می‌کند

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این سازمان از طرح‌های موجهی که مسوولان استان در حوزه‌های زیر ساختی و تامین تسهیلات با رویکرد جهش تولید ارایه می‌کنند، حمایت لازم دارد.

سید حمید پورمحمدی گلسفیدی در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اصفهان با اشاره به مباحث مطرح شده بودجه‌ای از سوی مدیران استان، افزود: در این جلسه دغدغه‌های مدیران استان در حوزه بودجه‌های جاری، عمرانی و زیرساختی در بخش‌های دانشگاهی، علوم پزشکی، محیط زیست، هواشناسی، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و انرژی مطرح شد و در خصوص آن بحث شد.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است با رفع موانع استان اصفهان در جهت توسعه و ایفای نقش این استان در اقتصاد ملی و در عین حال در حوزه اشتغال و مقابله با بیکاری گام‌های لازم برداشته شود و قرار شد این جلسات به صورت فصلی در استان برگزار و مسائل استان و روند پیشرفتها بررسی شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha