۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 83811808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح پیشگیری از آتش سوزی در ۳۰ کیلومتر از مراتع البرز

کرج - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام کرد که طرح پیشگیری از آتش سوزی به طول 30کیلومتر در سطح اراضی مرتعی و تاغزارهای استان البرز اجرا شد.

حامد فرضی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح  به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های اشتهارد ونظرآباد  و با مشارکت و همکاری دهیاری و شوراهای اسلامی روستایی این مناطق اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد این آتش برها ادامه دار خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه عرصه های منابع طبیعی و انفال متعلق به عموم مردم  است از همه قشرها انتظار می رود در صیانت از این مواهب خدادادی تلاش بیشتری کنند.

فرضی  اظهار داشت :  بارش های مناسب سال زراعی جاری موجب رشد پوشش گیاهی استان البرز شده که بی توجهی و سهل انگاری برخی افراد هنگام حضور در عرصه های جنگلی ومرتعی سبب آتش سوزی در این عرصه ها می شود.

وی افزود: بر همین اساس طرحی به نام «آتش بر» در سطح مراتع استان اجرایی شده که این طرح ادامه خواهد داشت . در اجرای این طرح با شخم برخی نقاط از گسترش آتش سوزی پیشگیری می شود.

وی از مردم خواست به منابع طبیعی و محیط زیست خود احترام بگذارند و از روشن کردن آتش در تاغزارها و مراتع و پس چر زمین های کشاورزی جدا خودداری کنندودرصورت مشاهده عینی فرد خاطی طبق قوانین مجازات اسلامی با ایشان به اشدمجازات رفتار خواهد شد.

«پس چر به مزرعه ای که محصول دانه ای آن برداشت شده است و کُلَش آن برای چَرای دام استفاده می شود، اطلاق می شود».

گردشگران و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در سطح عرصه های طبیعی، با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز امداد جنگل و مرتع تماس و آتش سوزی را گزارش دهند.

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد آتش سوزی در مراتع و علفزارهای استان البرز رخ داده است که بخش عمده این آتش سوزی ها در اراضی محدوده شهری استان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha