۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۶
کد خبرنگار: 1195
کد خبر: 83816266
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استناد شورای امنیت ملی آمریکا به قطعنامه‌ای که آن را نقض کرد

تهران- ایرنا- شورای امنیت ملی آمریکا با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که واشنگتن با خروج از برجام آن را نقض کرده، مدعی شد همکاری با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خطر تحریم را به دنبال دارد.

شورای امنیت ملی آمریکا عصر سه‌شنبه در پیامی توییتری نوشت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از برنامه هسته‌ای، موشک بالستیک و برنامه‌های نظامی ایران که ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، حمایت می‌کند.

در ادامه این توییت آمده است: اکنون مراوده تجاری با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خطر تحریم‌های مرتبط با تسلیحات کشتار جمعی را به دنبال دارد. فشار حداکثری تا زمانی ادامه دارد که ایران دیگر تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی نباشد.

استناد شورای امنیت ملی آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در حالی است که واشنگتن در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ با خروج از برجام و بازگرداندن همه تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق به صورت کامل به این قطعنامه پشت و آن را نقض کرد.

در واقع قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل کلیتی به شمار می رود که در ادامه مذاکرات منتهی به برجام توسط ایران و ۶ قدرت جهانی در سال ۱۳۹۴ به تصویب این شورا رسید و توافق هسته‌ای در آن تایید شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام تروریستی علیه مردم ایران، ۱۲۵ کشتی و نفتکش مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های منع اشاعه هم قرار داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با اعلام لیست این کشتی‌ها و نفتکش‌ها اعلام کرد اصلاحیه انجام شده برای آن است که این کشتی‌ها در موضوع منع اشاعه تسلیحات اتمی و همچنین تحریم جامع آمریکا علیه ایران نیز طبقه‌بندی شوند.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که جمهوری اسلامی ایران با نادیده گرفتن تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا، پنج نفتکش خود را در هیاهوی رسانه‌ای به ونزوئلا اعزام کرد و به این ترتیب برنامه تروریستی آمریکا علیه ونزوئلا را هم خنثی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha