سرگرد علیاکبر سلیمانی روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل سمیرم در فرمانداری، وجود محرومیتها و کمبود اعتبار بویژه در بخش راهداری و راه روستایی در شهرستان سمیرم را یادآور شد و از مدیران استانی خواست منابع ریالی بیشتری به این منطقه اختصاص دهند.
رییس پلیس راه سمیرم همچنین ساختمان کنونی مجموعه تحت امر خود را نامناسب برای عملیاتهای پلیسی و پلیس راه دانست و افزود: هر دو پاسگاه ایست و بازرسی و پلیس راه در ورودیهای سمیرم نماد امنیت منطقه هستند اما به شکل مناسبی ساخته نشدهاند.
به گفته وی تابلوها و علائم راهنمایی و راهداری در این جادهها بسیار محدود است و یا اینکه تعدادی از آنها فرسوده شده یا سالهای خیلی دور نصب شدهاند و دیگر کارایی و کاربردی ندارند.
رییس پلیس راه سمیرم با بیان اینکه کمبود یا نبود علائم، تابلوهای راهنما و خطکشی جادهها ضروری است، ادامه داد: در صددیم تا نقاط حادثه ساز را رفع و کمبودها را جبران کنیم.
سرگرد سلیمانی تصریح کرد: سمیرم از این منظر که ۶۱۸ کیلومتر راه روستایی دارد منطقه خاصی به لحاظ تعداد و پراکنده بودن روستاها محسوب میشود، بنابراین به جادههای فرعی و روستایی آن باید توجه بیشتری شود.
به گفته رییس پلیس راه سمیرم، تردد در این مسیرها بویژه در این فصل از سال به منظور فعالیت ها و کارهای کشاورزی و همچنین حضور جامعه عشایری در هر چهار بخش سمیرم، به نسبت پاییز و زمستان بسیار بیشتر است.
وی با بیان اینکه از جادههای سمیرم و محورهای مختلف آن بازدید کرده است، اظهارداشت: ۱۱ محور حادثه خیز شناسایی و مشخص کردهایم که اگر هر سال ۲ مورد آنها اصلاح شده بود شاهد حادثه و تصادف در این مسیرها نبودیم.
سرگرد سلیمانی مشکل دیگر بخشی از جادههای سمیرم را بخشنده نبودن آنها عنوان کرد و گفت: زمانی که راه بخشنده نباشد کافی است راننده خطای کوچکی مرتکب شود تا حادثه در یک چشم بر هم زدن رخ دهد.
وی تاکید کرد: ایمنی، شانه راه و حتی پارکینک های خاکی در جاده های فرعی میتواند باعث کاهش حوادث احتمالی ناشی از ارتکاب خطای انسانی و حتی فنی شود و جلوی عواقب خانوادگی و اجتماعی ناشی از تصادف و سانحه را بگیرد.
شهرستان سمیرم با ۸۶۰ کیلومتر بزرگراه اصلی، فرعی و روستایی و یک هزار و ۹۹۲ کیلومتر راه همسنگ در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج، واقع است.
نظر شما