۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵
کد خبر: 83817261
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان رضوی ۸۰۰ گرافیست فعال دارد

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵
کد خبر: 83817261
خراسان رضوی ۸۰۰ گرافیست فعال دارد

مشهد- ایرنا- رییس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان ۸۰۰ گرافیست فعال دارد که اغلب آنان در حوزه گرافیک رایانه‌ای و به صورت علمی فعالیت می‌کنند.

جواد روشندل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرافیک رشته جدید است و سابقه زیاد ندارد اما کسانی که در این عرصه فعالیت کرده‌اند، اغلب گرافیک را به صورت علمی فراگرفته و دانش آکادمیکی در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: از آنجا که گرافیک از حالت دستی به حالت رایانه‌ای سوق یافته است، این رشته با استقبال خوب جوانان خراسان رضوی مواجه شده و تعداد هنرآموزان در آموزشگاه‌های آزاد هنری و دانشکده علمی – کاربردی هنر افزایش یافته است.

رییس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امروزه گرافیک از حالت هنری صرف خارج شده و کسب و کار خود را بازیافته است به گونه‌ای که در صنعت بسته‌بندی، تبلیغات محیطی، کارت‌های ویزیت و بخش‌هایی از این دست نمود یافته است.

وی افزود: گرافیک از شاخه‌های زیرمجموعه هنرهای تجسمی است و انجمن مستقل در خراسان رضوی ندارد و حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از گرافیست‌ها عضو انجمن هنرهای تجسمی هستند.

روشندل ادامه داد: هنرجویان گرافیک در خراسان رضوی علاوه بر دانشکده علمی – کاربردی فرهنگ و هنر در ۲۶۲ آموزشگاه آزاد هنری این استان نیز مشغول هنرآموزی هستند.

وی گفت: بار علمی گرافیک در این استان جایگاه آن را در بین استان‌های دیگر به رتبه سوم یا چهارم رسانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha