روند احداث باغ موزه دفاع مقدس در قزوین تسریع شود

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین بر تسریع در روند احداث باغ موزه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید هر چه سریعتر کار طراحی و جانمایی این طرح آغاز شود.

هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در جلسه بررسی و رفع مشکلات ساخت طرح باغ موزه دفاع مقدس که با حضور سردار عبدالله عراقی یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد، افزود: ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگری‌های جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس باید همواره مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به ضرورت حفاظت از آثار دفاع مقدس برای نسل‌های آینده، اظهار داشت: امنیت امروز جامعه مرهون رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است و همه ما باید برای حفاظت از ارزش‌های آن دوران تلاش کنیم.
جمالی پور با تاکید بر ضرورت ایجاد موزه دفاع مقدس در استان، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید برای احداث این موزه همکاری لازم را داشته باشند تا کار ماندگاری برای حفاظت از آثار دفاع مقدس در استان صورت گرفته باشد.
این مقام عالی استان تاکید کرد: برای طراحی و جانمایی این پروژه از تمام ظرفیت فنی و تخصصی کارشناسان استفاده شود و کار عملیات احداث باغ موزه دفاع مقدس در زمان بندی مشخص و فاز بندی‌ دقیق با حداقل زمان آغاز گردد.  
وی با اشاره به ابعاد مکانی باغ موزه دفاع مقدس، گفت: مکان بسیار مناسبی در وسعتی بیش از ۱۰ هکتار برای احداث باغ موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی هرچه سریعتر اقدامات لازم به منظور عملیاتی کردن این طرح، انجام شود.
جمالی پور افزود: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری بخش عظیمی از این پروژه با همکاری شهرداری، اداره‌ راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته ‌شده است.
وی یاد آور شد: در راستای تکمیل طرح باغ موزه دفاع مقدس، ماموریت‌هایی به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده‌ است چون همه‌ ما مدیون خون شهدا هستیم و باید دین و وظیفه خود را نسبت به آنها ادا کنیم.

احداث باغ موزه دفاع مقدس در قزوین ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این جلسه، گفت: بیش از سه دهه از دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گذشته و حفظ آثار دفاع مقدس در جامعه کنونی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
علی فرخزاد افزود: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین  این ضرورت‌ها، احداث مرکز فرهنگی در قالب باغ موزه دفاع مقدس است تا بتوانیم آثار دفاع مقدس و رشادت‌های ایثارگران و شهدا را برای نسل جوان امروز به تصویر بکشیم.
وی اظهار داشت: در شرایط فعلی، تسریع در کار محوطه سازی مجموعه فرهنگی دفاع مقدس با هزینه کمتر، بیشترین بازده را خواهد داشت و باید با برنامه ریزی و اعلام زمانبندی، ساخت محوطه در اولویت قرار گیرد تا مجموعه در کمترین زمان ممکن آماده بهره برداری شود.
این مسوول با اشاره به گرانی مصالح ساخت و ساز، تاکید کرد: اگر کل هزینه‌ها به تکمیل پروژه ساختمان موزه اختصاص یابد، باز هم نمی‌توان آن را کامل کرد و اگر به طور فرض این ساختمان کامل شود، بدون محوطه سازی کارایی لازم را نخواهد داشت، بنابراین سیاستگزاری ما از روز اول آغاز طرح بر محوطه سازی و نظر بنیاد حفظ آثار بر ساخت ساختمان معطوف بود.
این مسوول یاد آور شد: در جلسات قبلی مقرر شد کار احداث باغ موزه به شهرداری واگذار شود و مشاور طرح بعد از بررسی و مطالعه مدارک و بررسی میدانی اعلام کرد که قسمت‌های از طرح نیاز به مقاوم سازی دارد.
فرخزاد فزود: هم اکنون طرح محوطه سازی باید انجام شود و با توجه به شرایط اقتصادی فعلا فقط یک طبقه از ساختمان جهت کاربری اداری به بهره برداری برسد.

 موزه دفاع ‌مقدس در قزوین مظلوم واقع شده است
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این جلسه گفت: زمین احداث موزه دفاع مقدس در سال ۸۹ واگذار شد، اما به علت کمبود و یا نبود اعتبار تا سال ۹۶ هیچ اقدامی برای ساخت آن انجام نشد.
امیر بهنام پیری افزود: ساخت موزه دفاع مقدس یک کار فرهنگی است و بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس دنبال این رویداد مهم فرهنگی است تا مطالبه رهبری عملی شود.
وی با اشاره به جمع‌آوری سه هزار جلد اسناد شهدای استان مربوط به دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: با راه‌اندازی موزه دفاع مقدس تمامی آثار متعلق به شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین برخی از ادوات جنگی به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته می‌شود.
این مسوول خاطر نشان کرد: موزه دفاع ‌مقدس در قزوین مظلوم واقع شده و بعد از گذشت سال‌ها هیچ پیشرفت فیزیکی ندارد و برای تسریع در احداث آن باید همه دستگاه‌ها همکاری کنند.
باغ موزه دفاع مقدس قزوین در بوستان باراجین در ۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع زیربنا و در ۲ طبقه احداث خواهد شد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha