۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 83818158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح "آجر به آجر" موجب تحول در مدرسه‌سازی می‌شود

۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷
کد خبر: 83818158
طرح "آجر به آجر" موجب تحول در مدرسه‌سازی می‌شود

قزوین -ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس گفت: طرح "آجر به آجر" که از امسال در دستور کار قرار گرفته، با توسعه جلب مشارکت‌های مردمی و خیران، موجب تحول در مدرسه سازی کشور می‌شود.

خیبر بیدار پور روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش قزوین افزود: طرح آجر به آجر برای توسعه مشارکت همه اقشار مختلف مردم در مدرسه سازی تدوین شده که در این راستا با جذب هزینه‌های بسیار اندک مردمی، جهش خوبی در مدرسه‌سازی کشور ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: امسال همه باید تمام توان و انرژی خود را صرف تحقق بسته تحولی توسعه مشارکت‌های مردمی کنیم و با جهش در جذب مشارکت حداکثری خیرین مدرسه‌ساز، موجب جهش فعالیت ها در حوزه مدرسه‌سازی شویم.

بیدار پور تصریح کرد: امسال دولت ۳ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان به مدارس خیر ساز کشور کمک می‌کند که تاکنون از این رقم ۲ هزار میلیارد تومان به این موضوع تخصیص داده است.

این مسوول با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح های خیرساز به جهش بیش از سه برابری اعتبارات مربوط به تکمیل پروژه‌های خیرین اشاره کرد و آن را نشانه عزم راسخ سازمان نوسازی مدارس برای پیشبرد طرح های خیرین مدرسه ساز عنوان کرد.

بیدارپور با اشاره به گسترش مشارکت خیرین در مدرسه سازی، تصریح کرد: اعتبارات خیرین مدرسه ساز به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یادآور شد: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی در کشور تعهد داشتیم که اعتبارات مربوط به استان قزوین به طور  صددرصدی محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته اعتبارات ملی نوسازی مدارس این استان ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که تقریبا محقق شد و همچنین در حوزه استانداردسازی گرمایشی مدارس نیز ۱۲ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان تخصیص یافت.

بیدارپور اضافه کرد: هدف‌گذاری ما امسال در استان قزوین در حوزه مدرسه سازی ۳۰ میلیارد تومان و در سال آینده بیش از ۵۰ میلیارد تومان است که امیدواریم محقق شود.

استان قزوین دارای ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش است.

نزدیک به ۲۵ درصد مدارس استان قزوین نیازمند بهسازی و مقاوم سازی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha