۶ هزار و ۹۱۶ مورد نمونه‌گیری تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام گرفت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶ هزار و ۹۱۶ مورد نمونه‌گیری از افراد مشکوک به علائم بالینی این ویروس گرفته شد.

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با فعال شدن آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان از نیمه‌های اسفندماه سال گذشته، روند نمونه‌گیری و اعلام پاسخ آزمایشات سرعت بیشتری به خود گرفت.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه با ظرفیت ۲۰۰ مورد نمونه‌گیری در روز با حداکثر ظرفیت خود در حال فعالیت است و آمادگی لازم برای فعال کردن آزمایشگاه دوم در استان فراهم شده است و چنانچه تعداد بیماران مشکوک افزایش پیدا کند، این آزمایشگاه نیز وارد مدار می‌شود.

شیرانی، با بیان اینکه روزانه بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ مورد نمونه‌گیری در آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان بررسی می‌شود، تصریح کرد: ۸۰ درصد این نمونه‌گیری‌ها، سرپایی گرفته می‌شود و تنها ۲۰ درصد آزمایشات مربوط به افراد بستری در مراکز درمانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا در استان روند صعودی به خود گرفته است، افزود: این موضوع علاوه‌بر اینکه ناشی از بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی در خصوص خودداری از برگزاری اجتماعات و مراسمات عروسی و ختم است، بلکه به اجرای طرح نمونه‌گیری هدفمند نیز مربوط می‌شود.

شیرانی، چالش اصلی شیوع ویروس کرونا در استان را مجالس خانوادگی دانست و گفت: در همین رابطه نیازمند فرهنگسازی برای خودداری مردم از برپایی مراسمات هستیم و این موضوع همکاری بیش از پیش رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی را می‌طلبد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha