آغاز فعالیت تجاری مرز مهران پس از ۱۱۰ روز وقفه

ایلام - ایرنا - سرانجام پس از حدود سه ماه و نیم تعطیلی و در نتیجه مذاکرات متعدد مسوولان کشور و استان ایلام با طرف‌های عراقی هفته گذشته فعالیت تجاری مرز بین‌المللی مهران که بدلیل شیوع کرونا متوقف شده بود از سر گرفته شد.

در این هفته پس از ماه‌ها کش و قوس، وعده عراقی‌ها برای بازگشایی مرز تجاری مهران در ۲ روز از هفته عملی شد و روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته برای انجام فعالیت‌های تجاری تعیین شد.

هفته گذشته همچنین قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان تازه تاسیس هلیلان با حضور استاندار ایلام و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی از سر گرفته شد.

در این هفته استان ایلام میزبان معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی و همچنین مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بود.

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از باغات و گلخانه‌های مناطق صالح‌آباد، بدره و هلیلان و بازدید نماینده مردم استان ایلام از شهر تازه تاسیس سیوان (میشخاص) ایلام از دیگر برنامه‌های هفته گذشته است.

انتقال کالاهای دپو شده در گمرک مهران به عراق، رایزنی استاندار ایلام برای اخذ مجوز کشت برنج محلی، بازگشت فعالیت بیمارستان کرونای ایلام به حالت عادی، پایان عملیات برداشت دانه روغنی کلزا و وقوع چندین فقره آتش‌سوزی در مناطق طبیعی استان از دیگر رویدادهای مهم استان در هفته گذشته است.

معاون استاندار ایلام: روزهای فعالیت مرز مهران تعیین شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه مرز تجاری مهران که از حدود سه ماه و نیم گذشته تا کنون بدلیل شیوع کرونا بسته شده بود از فردا دوشنبه ۱۹ خردادماه بازگشایی می‌شود، گفت: روزهای مجاز فعالیت تجاری در این مرز با هماهنگی طرف عراقی تعیین شد.

محمد نوذری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازگشایی مرز مهران طی رایزنی‌ها و مذاکرات متعدد با طرف عراقی انجام شده است و تنها مختص فعالیت تجاری و ۲ روز در هفته است.

کالاهای انبار شده در مرز مهران به عراق منتقل شدند

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت تجاری مرز مهران پس از سه ماه وقفه امروز دوشنبه ۱۹ خردادماه از سر گرفته شد و بخشی از کالاهای انبار شده در این مرز به کشور عراق منتقل شدند.

روح الله غلامی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از سه ماه تعطیلی مرز مهران بدلیل شیوع کرونا از امروز فعالیت تجاری مرز آغاز و روند خروج کالاهای دپو شده در پایانه تجاری آغاز شد و چهارشنبه هفته جاری نیز ادامه می یابد.

راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی ایلام رونق تجاری ایران و عراق را در پی دارد

استاندار ایلام گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی باعث رونق و توسعه مراودات اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین ۲ کشور ایران و عراق در سطح گسترده‌تری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در دیدار با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور اظهار داشت: زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله برای راه‌اندازی آماده شده است و با توجه به دستور معاون اول رییس‌جمهوری مبنی بر ایجاد و راه‌اندازی مرز هلاله شمالی، زیرساخت‌های این مرز نیز در حال ساخت است.

استاندار ایلام: عزم دولت برای محرومیت زدایی هلیلان جدی است

استاندار ایلام با اشاره به عزم‌ جدی دولت برای رفع محرومیت زدایی شهرستان هلیلان گفت: دستگاه ها و مدیران اجرایی استان باید تمام توان خود را برای رفع مشکلات این شهرستان تازه تاسیس بکار گیرند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در جریان بازدید از زیرساخت های شهرستان تازه تاسیس هلیلان اظهار داشت: کمیته ای ویژه ای در استان جهت رفع محرومیت زدایی این شهرستان تشکیل شده که هدف از تشکیل آن، رفع مشکلات زیرساختی روستای هلیلان، ایجاد فرصت های اشتغال و توسعه پایدار منطقه است.

آغاز بکار قرارگاه محرومیت‌زدایی در هلیلان

قرارگاه سازندگی محرومیت‌زدایی در آیینی با حضور استاندار ایلام امروز جمعه ۲۳ خردادماه در شهرستان تازه تاسیس هلیلان آغاز بکار کرد.

استاندار ایلام در این آیین گفت: این قرارگاه متشکل از چهار کمیته محرومیت زدایی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی است که باید بصورت ماهیانه تشکیل جلسه داده و روند خدمات دهی و مسایل و مشکلات را بررسی کنند.

سلیمانی دشتکی بر مشارکت بنیادها، ارگان ها و نهادهای قدرتمند سرمایه گذاری برای عملکرد مثبت و موفقیت این قرارگاه تاکید کرد.

رایزنی برای اخذ مجوز کشت برنج محلی در سطح ۲۰ هزار هکتار

استاندار ایلام گفت: برای اخذ مجوز کشت برنج محلی در سطح حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی مستعد استان از جمله دشت عباس، سیروان و چرداول در تماس تلفنی با وزیر جهاد کشارزی رایزنی شد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی اظهار داشت: باتوجه به تنوع جغرافیایی، تامین آب، ریزش های مطلوب جوی در فصول بارندگی، خاک حاصلخیز، تلاش کشاورزان و حمایت های دولت، ایلام استانی مستعد برای طرح های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی است که به علت تنوع اقلیمی می توان محصولات سایر نقاط کشور را در این استان پرورش داد.

توسعه گلخانه‌ها از اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه طرح های مهم کشاورزی نظیر گلخانه‌ها و احداث باغات در اراضی شیب دار از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی و به نوعی تحقق بخش شعار سال است.

محمدعلی طهماسبی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع ۱۵ هکتاری گلخانه کوثر و طرح ۵۰۰ هکتاری باغ های شیب دار سرچم هلیلان اظهار داشت: شهرستان تازه تاسیس هلیلان به علت دسترسی به آب کافی و زمین حاصلخیز، امینت بالای سرمایه گذاری، فضای کافی در هکتار و اقلیم مناسب از ظرفیت بسیاری خوبی برای توسعه باغداری و کشت های متنوع گلخانه ای برخوردار است.

مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در کشور ایجاد می‌شود

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد امسال در استان های کشور راه اندازی خواهند شد.

فرید براتی سده روز سه شنبه در دیدار با مدیران مراکز اقامتی ترک اعتیاد ایلام افزود: ایجاد و تاسیس این مراکز در تمامی استان های کشور امسال در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

هشت هزار معتاد متجاهر در کشور شناسایی و ساماندهی شدند

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: هشت هزار معتاد متجاهر در کشور طی ماه گذشته شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

فرید براتی‌سده روز سه‌شنبه در نشست با کارشناسان دفاتر اعتیاد بهزیستی ایلام افزود: این تعداد معتاد متجاهر از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون در ۱۱ استان کشور شناسایی شدند.

نماینده ایلام: وعده‌های بدون پشتوانه موجب سلب اعتماد مردم می‌شود

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم اجرای برنامه های زیرساختی و دادن وعده های بدون پشتوانه مالی و اجرایی باعث سلب اعتماد مردم می شود.

سارا فلاحی روز پنجشنبه در بازدید از روستاهای بخش سیوان(میشخاص) از توابع شهرستان ایلام اظهار داشت: مسوولان به جای وعده های غیرعملیاتی در بین مردم باشند و حضور آنها در میان مردم حتی اگر کار و طرح خاصی برای اجرا نداشته باشند باز هم مایه دلگرمی و رضایت افکار عمومی خواهد شد.

ماهانه ۲ تن زباله‌ بیمارستانی به روش غیرسوز در دهلران امحا می‌شود

رییس بیمارستان دهلران گفت: ماهیانه ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع زباله‌های عفونی و غیرعفونی با مدرنترین روش‌های استریل(غیرسوز) در این بیمارستان امحا می‌شود.

اردشیر احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کار با مدرنترین روش‌های استریل در این بیمارستان انجام و با استقرار دستگاه امحای زباله (غیرسوز) روزانه بیش از ۸۰ کیلو زباله عفونی و غیرعفونی در این بیمارستان امحا می‌شود. 

بیمارستان کرونای ایلام به حالت عادی بازگشت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیمارستان کرونای ایلام با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مجموعه ستاد کرونای استان به حالت عادی بازگشته است کما اینکه بسیاری از استان ها هم چنین کاری انجام داده اند.

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از نیمه دوم اردیبهشت نمونه گیری ها، بیماریابی، شناسایی و تشخیص زودرس بیماران افزایش یافته و همین موضوع سبب شده است بیش ار ۸۰ درصد بیماران سرپایی باشند یعنی یا بدون علائم یا علامت بسیار کم که نیاز به بستری نداشتند.

۶۰۰ میلیون تومان خسارت حمله وحوش به کشاورزان ایلامی پرداخت شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: امسال ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پرداحت به کشاورزانی که دام یا زمین زراعی آنها از سال ۹۴ تا کنون توسط وحوش آسیب دیده است، تخصیص یافت.

غلامرضا ابدالی شامگاه دوشنبه در کارگروه مجازی اطلاع رسانی کرونا اظهار داشت: مردم روستایی و عشایر استان انس و تعلق خاطر خاصی با طبیعت دارند و آموزش های لازم به آنها در مواجهه با حیات وحش داده شده است تا سلامت وحوش به مخاطره نیفتند.

کاهش ۸۰ درصدی پروازهای فرودگاه ایلام بدلیل کرونا

مدیرفرودگاه شهدای ایلام گفت: شیوع کرونا باعث کاهش ۸۰ درصدی پروازها و تعداد مسافران این فرودگاه در ماه های اسفند و فروردین نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.

جواد یگانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اما با بهبود روند مسافرت های هوایی کاهش پروازها و مسافران در اردیبهشت ماه به ۵۰ درصد و در خرداد به ۲۵ درصد رسید.

مدیرعامل: آلاینده‌های گوگردی پالایشگاه گاز ایلام کاهش می‌یابد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: کار مطالعات پروژه کاهش آلاینده‌های گوگردی توسط پژوهشگاه صنعت نفت در حال انجام است که با اجرای این پروژه، این واحد صنعتی به یکی از پالایشگاه‌های برتر کشور در استانداردسازی خروجی آلاینده‌های هوا تبدیل می‌شود.

روح‌اله نوریان روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بمناسبت هفته محیط زیست، افزود: راه‌اندازی پتروشیمی ایلام و دریافت خوراک از پالایشگاه، موجب استاندارد شدن مشعل این واحد صنعتی خواهد شد و انتقال محصولات از طریق خط لوله به پتروشیمی موجب کاهش ریسک حمل و نقل محصولات می‌شود.

فرماندار: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دهلران به ۳۰ درصد کاهش یافت

فرماندار دهلران گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به ۳۰ درصد و ماندن در خانه و پرهیز از ترددهای غیرضروری به ۲۰ درصد در بین مردم این شهرستان کاهش یافته است

مجید عسگری روز سه‌شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای دهلران افزود: این در حالیست که در ابتدای شیوع کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۹۰ درصد و مشارکت مردم در قرنطینه خانگی بیش از ۸۰ درصد بود و نتیجه آن منجر به کاهش تعداد مبتلایان کرونا شد.

سهم ایلام از ایجاد اشتغال ۱۰ هزار و ۷۱۶ نفر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: سهم این استان برای ایجاد اشتغال در سال جاری ۱۰ هزار و ۷۱۶ نفر است.

حیدر نعمتی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان ایلام اظهار داشت: برنامه دستگاه‌های اجرایی در زمینه اشتغال برای استان‌ها تهیه شده است و در آخرین نشست استانداران و معاونان اقتصادی استانداران سرار کشور جمع‌بندی همه استان‌ها مطرح و برش‌های استانی ایجاد اشتغال تعیین شد.

ایلام در پساکرونا میزبان گردشگران عراقی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: این استان خود را برای میزبانی از گردشگران عراقی در دوران پساکرونا و زمان بهبود شرایط ناشی از این بیماری آماده می‌کند.

عبدالمالک شنبه‌زاده روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری فم‌تور آشنایی فعالان گردشگری کشور عراق با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان انجام می‌شود.

صنوف برای دریافت تسهیلات حمایتی در سامانه کارا ثبت‌نام کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از صاحبان صنوف آسیب‌دیده از کرونا خواست: برای دریافت تسهیلات حمایتی در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

شکراله شیرخانی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان ایلام اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۷۸۹ واحد تولیدی، صنعتی و صنفی برای دریافت تسهیلات درسامانه کارا ثبت‌نام کرده اند که ۸۰ درصد آنها رانندگان تاکسی هستند.
وی تاکید کرد: با توجه به تعیین سهم استان، افراد بیشتری می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند

توقیف ۱۸۷ خودروی هنجارشکن در ایلام

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از توقیف خودروهای هنجارشکن در ایلام خبر داد و گفت: طی ۲ ماه گذشته ۱۸۷ خودرو در ایلام توقیف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ابوالفضل کهزادی روز یکشنبه اظهار داشت: در پی انتشار تصویری از حرکات نمایشی یک دستگاه سواری سمند با ظاهری نامتعارف در خیابان‌های شهر ایلام در بخش خبر سیمای مرکز ایلام بلافاصله پس از شناسایی شماره این خودروی متخلف، طرح توقیف آن به صورت ویژه در دستور کار ماموران راهور قرار گرفت.

تسهیلات حمایتی کرونا شامل ۱۵۰  زیر رسته شغلی می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: دولت در راستای حمایت از کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا تسهیلاتی اختصاص داده است که ۱۴ رسته با ۱۵۰ زیررسته شغلی اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات و صنوف مختلف را شامل می‌شود.

شکراله شیرخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باید اطلاع‌رسانی جامع به صنوف برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا انجام شود تا آسیب‌دیدگان بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

۱۰ هکتار از مراتع طبیعی چرداول در آتش سوخت

فرمانده انتظامی چرداول از آتش سوزی ۱۰ هکتار از مراتع طبیعی در منطقه تنگ شمشه واقع در روستای هلسم بخش شباب این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ مظفر مهدیخانی اظهار داشت: در پی تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش سوزی در تنگ شمشمه ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

عملیات برداشت کلزا در ایلام به پایان رسید
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: پرونده برداشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ( ۹۸- ۹۹ ) استان بسته شد.
کامران سلیمان‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اتمام برداشت دانه روغنی کلزا از سطح مزراع استان در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد.

وی در مورد پرداخت مطالبات کلزاکاران هم افزود: تاکنون ۹۸ درصد از کل مطالبات این کشاورزان به مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

اقامه نماز جمعه در هشت شهرستان ایلام
مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ایلام گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در هشت شهرستان سفید این استان برگزار شد

نصرت الله یگانه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری نماز جمعه در شهرستان های سیروان، چرداول، مهران، دهلران، دره شهر، ملکشاهی، بدره و آبدانان را صادر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha