۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 83819857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۴۰ هزار ماسک تولیدی کارآفرین دشتستانی فاقد مشتری شد

بوشهر-ایرنا- کارآفرین و مدیرعامل شرکت تعاونی زرین نقش بانوی جهان گفت: با وجود تعهد ایجاد شده برای خرید ماسک تاکنون ۴۰ هزار ماسک تولیدی این تعاونی فاقد مشتری مانده‌است.

آمینه شمسی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماسک‏‌های تولیدی از نوع ۲ لایه و طرح فیلتر هستند که از لحاظ کیفی نیز مورد تایید قرار گرفته‌است.

وی بیان کرد: تا ۲۷ فروردین ماه نیز ۳۰ هزار ماسک توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای از این تعاونی خریداری شد ولی در ادامه از خرید محصول تولیدی امتناع کردند.

شمسی ادامه داد: با این وجود در شرایط کنونی با توجه به نیاز مبرم جامعه به ماسک این شرکت آمادگی دارد تا چنانچه افراد خیری قصد تهیه ماسک داشته باشند ماسک‌های تولیدی را با قیمت مناسبتر برای تامین سلامت شهروندان هم استانی به آنها عرضه کند.

این کارآفرین افزود: تعاونی زرین نقش بانوی جهان تا پیش از شیوع کرونا با ۴۵ زن سرپرست و بد سرپرست در زمینه تولید پوشاک و صنایع دستی فعالیت داشت که با شیوع کرونا خط تولید خود را به سمت تولید ماسک هدایت کرد.

وی یادآور شد: اکنون ۴۰ هزار ماسک تولیدی این تعاونی با وجود صرف هزینه حدود ۴۰۰ میلیون ریالی فاقد مشتری شده و این باعث شده تا برای پرداخت دستمزد کارکنان نیز با مشکل مواجه شویم.

شمسی در ارتباط با تهسیلات حمایتی گفت: تسهیلات یک میلیارد ریالی با سود ۱۴ درصد برای این واحد پیش بینی شده که در شرایط آسیب ناشی از کرونا تسهیلات با سود اشاره شده برای تعاونی صرفه ندارد زیرا قسط ماهانه آن نیز ۱۰۰ میلیون ریال تعریف شده‌است.

رئیس مرکز شماره یک فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: تصمیم کاهش تولید ماسک در واحدهای غیرصنعتی از سوی ستاد استانی مبارزه با کرونا  گرفته شده‌است.

شهروز غلامرضا زاده افزود: در این ارتباط با توجه به تامین انواع ماسک از سوی داروخانه‎ها آنها از خرید ماسک تولیدی کارگاه‎های خانگی بی نیاز شدند.

وی ادامه داد: بزودی نیز ۲ واحد تولید ماسک صنعتی استان بوشهر آغاز بکار می‎کند که با این شرایط نیاز استان به طور کامل تامین خواهد شد.

غلامرضازاده افزود: با این حال کارآفرین دشتستانی می‎تواند از طریق تعامل با رئیس اداره فنی و حرفه‎ای شهرستان دشتستان رایزنی لازم برای عرضه ماسک‌‏های خود به داروخانه‏‎های این شهرستان انجام دهد تا زمینه برای فروش ماسک‎های تولید شده فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha