۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83822160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کره جنوبی ناکام در مهار کرونا در پایتخت

۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83822160
کره جنوبی ناکام در مهار کرونا در پایتخت

پکن- ایرنا- مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد که هنوز موفق به کنترل ویروس کرونا بخصوص در پایتخت و حومه نشده است.

به گزارش ایرنا به نقل از این مرکز، در خلال ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ نفر دیگر در سئول و استان گیونگ گی در همسایگی پایتخت به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

این مرکز در گزارش خود آورده است اگرچه شمار مبتلایان در مقایسه با روز شنبه که ۴۹ مبتلا به ثبت رسید کمتر است اما مشکل اصلی نامشخص بودن منشا شیوع است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی از کنترل نشدن ویروس در پایتخت و اطراف آن که نزدیک به نیمی از ۵۰ میلیون نفر جمعیت کشور را در بر می گیرد، ابراز نگرانی کرده است.

گزارش حاکی است که ابتلای خوشه ای در پایتخت و استان یاد شده وجود دارد و این مرکز و نهادهای ذی ربط هنوز نتوانسته اند علت شیوع را مشخص کنند و ردی از آن پیدا نکرده اند.

مسئولان بهداشتی اعلام کرده اند که چندین کانون شیوع در پایتخت وجود دارد و حتی نزدیک به ۱۷ نفر از سالمندان در یک خانه مراقبت های بهداشتی و سالمندان مبتلا به کرونا شده اند.

شمار مبتلایان در کل کشور به ۱۲ هزار و ۱۲۱ نفر رسیده است نرخ مرگ و میر ۲.۲۹ درصد و در میان افراد بالای ۸۰ سال بیش از ۲۵ درصد است و ۸۵ درصد از موارد ابتلای وارداتی نیز شهروندان کره جنوبی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha