واحدهای تولیدی خرد خراسان رضوی وارد فرابورس شدند

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از حضور واحدهای تولیدی کوچک و متوسط این استان در بازار فرابورس ایران خبر داد.

مسعود مهدی زاده مقدم روز دوشنبه در بازدید از واحدهای صنعتی کوچک شهرک صنعتی تربت‌جام گفت: براساس تفاهم‌نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت فرابورس ایران، تابلو معاملاتی به نام  SME در فرابورس ایجاد شد.

وی با اشاره به سهم ۸۸ درصدی واحدهای صنعتی کوچک از کل واحدهای صنعتی و سهم ۳۹ درصدی آنها در اشتغال کل استان خراسان رضوی افزود: از آنجایی که صنایع کوچک و متوسط اغلب با محدودیت منابع مالی مواجه هستند، به منظور بهره‌مندی از مزایای بازار سرمایه می‌توانند بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از بازار SME فرابورس تأمین کنند.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به برخی مسائل در تأمین مالی واحدهای صنعتی کوچک مانند تأمین وثیقه، بازار سرمایه می‌تواند به عنوان راهکار مناسب برای تأمین مالی این واحدها باشد.

وی با اشاره به دیگر مزایای فرابورس گفت: معرفی و تبلیغات در تابلو بورس به صورت رایگان در کنار شرکت های معتبر، امکان انتشار انواع اوراق قرضه، اعتبار بخشی به شرکت و سهامداران آن و امکان انتقال مالکیت سهام برای شرکتها در حداقل زمان و هزینه، امکان توثیق سهام عرضه شده، بخشی از مزایای حضور واحدهای کوچک و متوسط در بازار سرمایه است. 

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: تاکنون چندین شرکت از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی به فرابورس معرفی شده‌اند که هشت واحد آنها در حال طی کردن مراحل پذیرش بوده و نماد یک شرکت در بازار فرابورس بازگشایی شده است.

وی ادامه داد: صاحبان صنعت می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر به حوزه صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی مراجعه کنند.

کل اراضی تحت اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته و از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد. 

۲ هزار و ۵۶۹ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد از واحدهای صنعتی، ۲۳ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha