اجرای طرح انتقال آب بهشت‌آباد چهارمحال و بختیاری متوقف شده‌ است

شهرکرد_ ایرنا_ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال بین حوضه‌ای آب بهشت‌آباد چهارمحال و بختیاری هم‌اینک متوقف شده است و تا زمان رفع کامل مشکلات، آغاز نخواهد شد.

سعید محمد شامگاه دوشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی، خانه کشاورز و فعالان حوزه آب چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این قرارگاه هیچ طرحی را که باعث ایجاد مشکل برای مردم شود، اجرا نمی‌کند.
وی افزود: دغدغه‌های مردم و مسوولان چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح بهشت‌آباد جزو دغدغه‌های این قرارگاه نیز قرار دارد و تمامی دغدغه‌ها باید به‌ صورت کارشناسی در وزارت نیرو مطرح و رفع شود.
محمد، با اشاره به توانمندی‌های قرارگاه خاتم الانبیاء در بخش‌های مختلف  یادآور شد: ۴۰ درصد تولید بنزین، تولید ۱۵۰ میلیون مترمکعبی گاز شیرین، اجرای ۶ فاز پارس جنوبی، اجرای چهار هزار کیلومتر راه‌آهن، ساخت ۵۰ درصد مخازن سدهای کشور، اجرای ۹۰۰ کیلومتر آزادراه، اجرای پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر خط انتقال نفت و گاز، احداث ۸۰ درصد اسکله‌ها و بنادر ایران جزو مهم‌ترین اقدامات این قرارگاه در طول ۳۰ سال اخیر بوده است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اظهار داشت: اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش‌های نوین آبیاری و صرفه‌جویی در حوزه آب مورد توجه همگان باشد.
وی گفت: ایران امروزه در زمینه رفع بسیاری محرومیت ها موفق عمل کرده و کشوربه خودکفایی رسیده است.
محمد تاکید کرد: رسالت قرارگاه خاتم الانبیاء فراهم کردن وضعیت رفاهی و معیشتی مناسب برای مردم است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری نیازمند جذب سرمایه‌گذار به منظور احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی است و زیبنده نیست این استان از جمله جزو استانهای با درصد بالای بیکاری کشور باشد.
وی گفت: کمک نخبگان و دانشگاهیان در تبیین و مساله محوری مسایل توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری موثر است.

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری و نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود آب در این استان گفت: مساله آب مهمترین دغدغه مردم و مسوولان این استان است.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری شامگاه دوشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی، خانه کشاورز و فعالان حوزه آب چهارمحال و بختیاری با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تاکید کرد: مردم این استان امیدوارند بتوانند علاوه بر دفاع از حق خود و ایستادگی در برابر بی‌عدالتی، نسبت رفع دغدغه مساله آب اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از مسوولان و کارشناسان در خصوص وضعیت خشکسالی چهارمحال و بختیاری گزارش‌هایی ارائه کردند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به مدت دو روز در چهارمحال و بختیاری حضور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha