۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83823578
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندباد بخش‌هایی از خراسان شمالی را درنوردید

۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴
کد خبر: 83823578
تندباد بخش‌هایی از خراسان شمالی را درنوردید

بجنورد- ایرنا- کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: تندباد با سرعت بیش از ۷۲ کیلومتر بر ساعت نخستین ساعات بامداد روز سه‌شنبه بخش سنخواست شهرستان جاجرم را درنوردید.

هادی هادی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته باد شدید با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت در شهر شوقان جاجرم و ۵۴ کیلومتر بر ساعت در روستای رباط شهرستان شیروان وزیدن گرفت.

وی سرعت وزش باد در شهرستان بجنورد را ۳۲ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و افزود: هنوز گزارشی مبنی بر بروز خسارت بر اثر وزش تندباد دریافت نشده است.

بر اساس اطلاعات هواشناسی میزان سرعت باد نسبتا شدید تا۳۶ کیلومتر بر ساعت، شدید تا ۵۴ و بسیار شدید تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت است که سرعت وزش باد با ۷۲ کیلومتر به بالا موجب توفان می شود.

میانگین بارش سالانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلیمتر است.  

هادی زاده یادآور شد: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره برای امروز بعدازظهر افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده به ویژه در نواحی جنوبی و جنوب شرقی استان پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: همچنین وزش باد را در نواحی جنوبی و جنوب شرقی با احتمال غبار محلی خواهیم داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی پدیده غالب این هفته را وزش باد اعلام کرد و گفت: از فردا تا آخر هفته نیز جو نسبتا پایداری در نقاط مختلف استان پیش بینی می شود و تعییرات دمایی نیز تا پایان هفته نداریم.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته کوسه شیروان با کمینه دمای ۱۲ درجه سانتی گراد سردترین و اسماعیل آباد مانه و سملقان با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بوده اند.

کمینه دمای هوای بجنورد در این مدت ۲۱ و بیشینه دما ۳۶ درجه سانتی گراد بوده است.

 استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha