۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۹
کد خبر: 83823986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشکل تولید ماسک در کرمانشاه برطرف شد

۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۹
کد خبر: 83823986
مشکل تولید ماسک در کرمانشاه برطرف شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان این که مشکل واحدهای تولیدی استان برای تولید ماسک برطرف شده است، گفت: اکنون مشکلی برای تامین ماسک موردنیاز بازار نداریم.

هدایت حاتمی روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: پیش از این واحدهای تولید ماسک استان به دلیل کمبود پارچه با مشکل و کاهش میزان تولید روبرو بودند.
وی با بیان اینکه پارچه موردنیاز تولید ماسک سه لایه تنها توسط یک شرکت در کشور تولید می‌شود، گفت: براساس مذاکراتی که با وزارت بهداشت داشتیم مشکل تامین پارچه برای واحدهای تولیدی کرمانشاه به زودی برطرف می‌شود و این واحدها می توانند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: اکنون مشکلی برای تامین ماسک مورد مردم در بازار نداریم زیرا براساس دستور وزارت بهداشت ماسک موردنیاز بازار کرمانشاه از دیگر نقاط کشور تامین می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست عملکرد سیستم درمانی استان برای مقابله با کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تاکنون عملکرد قابل قبولی برای خدمت به مردم ارایه کرده است.
محمدابراهیم الهی تبار با اشاره به ضرورت برخورد با متخلفان و واحدهایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، افزود: حفظ سلامت مردم از اولویت‌ها است از این‌ رو نظارت ها باید با دقت بیشتری انجام شود.
وی عنوان کرد: اکنون در برخی از مطب های پزشکان در منطقه پارکینگ شهرداری شاهد ازدحام مراجعه کنندگان هستیم که باید هرچه زودتر این موضوع برطرف شود.
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ساز و کار لازم به منظور کاهش مراجعه مردم به مطب ها و ساماندهی این موضوع توسط نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی به زودی طراحی و ارایه شود.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا روز ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۲ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هشت هزار و ۹۵۰ نفر رسید و خوشبختانه تاکنون ۱۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

او گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند و موارد بستری در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر در حال افزایش است.