حیدری: برای موفقیت در المپیک باید نگاه ویژه‌ای به کشتی شود

تهران - ایرنا - دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۱۹۶۴ توکیو، گفت: کشتی برای موفقیت در میادین بزرگی همچون المپیک که چشم امید یک کشور به آن است نیاز به نگاه ویژه و بودجه کافی دارد.

«علی‌اکبر حیدری» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: کشتی صاحب نام است اما متاسفانه همچون رشته‌های دیگر به آن توجه نمی‌شود. سال آینده بازی‌های المپیک توکیو را پیش‌رو داریم و فدراسیون برای انجام برنامه‌های خود و برگزاری اردو و حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی نیاز به بودجه کافی دارد تا نمایندگان کشورمان در توکیو بتوانند همچون گذشته مدال‌آور باشند.

وی با اشاره به اینکه بدهی‌ها و مشکلات مالی که فدراسیون با آن دست به گریبان است، تصریح کرد: انتظار این را نداریم که کشتی همچون فدراسیون فوتبال، بودجه برابری داشته باشد در حالی که برخی مربیان فوتبال حقوقی که می‌گیرند برابر با بودجه کشتی یا حتی بیشتر از آن است و آدم خجالت می‌کشد که حقوق سرمربی و کادر فنی تیم‌های ملی را بگوید. با این وجود برای حفظ این رشته و برای کسب افتخار از خودگذشتگی می‌کنند و با همه مشکلات کشتی کشورمان همواره در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است.

حیدری ادامه داد: البته کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان با وجود محدودیت، از کشتی حمایت می‌کنند اما کشتی با توجه به مدال‌آوری به حمایت ویژه نیاز دارد.

این پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان ادامه داد: رشته‌هایی همچون وزنه‌برداری و کشتی از دهه‌های گذشته تاکنون بارمدال‌آوری کاروان ایران را در میادین المپیک بردوش کشیده‌اند و به همین دلیل مسوولان بهتر است قبل از آغاز المپیک به قهرمانان این رشته توجه داشته باشند تا با انگیزه بیشتری خود را برای المپیک آماده کنند.

حیدری ادامه داد: در حال حاضر کشتی‌گیران مستعدی در اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان حضور دارند که شانس زیادی برای کسب مدال در المپیک را دارند. در مقایسه با سال‌های گذشته قهرمانان کشتی کشورمان بیشتر کار می‌کنند و شانس بیشتری برای کسب مدال دارند. در گذشته ما شاید تنها اکتفا به زیرگرفتن می‌کردیم اما اکنون کشتی‌گیران به اصطلاح «فن تو فن» می‌زنند. نفراتی مانند «حسن یزدانی» از جمله این کشتی‌گیران است که در یک لحظه چندین فن را اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: به هر حال «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون خود از قهرمانان کشتی المپیک و جهان بوده و نقاط ضعف و قوت این رشته را به خوبی می‌داند و امیدوارم مسوولان با حمایت از فدراسیون و کشتی کشورمان موجب دلگرمی دلسوزان این رشته شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha