احتمال قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در فسا

شیراز-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: کوچک شمردن بیماری کرونا، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از مردم، مراکز خدماتی و اداری و همچنین مسافرت به استان‌های جنوبی کشور موجب روند رو به صعود این بیماری در این شهرستان شده و وضعیت این منطقه را از نارنجی در آستانه قرمز شدن قرار داده است.

دکتر علی اصغر خالقی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر استمرار رعایت نکات بهداشتی و به ویژه فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی از سوی همه شهروندان، اظهار داشت: قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز موجب بازگشت محدودیت‌ها خواهد شد از این رو از همگان انتظار داریم، خطرات ناشی از بیماری کرونا را جدی بگیرند و برای حفظ سلامتی خود و دیگران نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی، با بیان اینکه شهرستان فسا در بین استان‌های دچار طغیان ویروس کرونا قرار گرفته است، از شهروندان فسایی درخواست کرد از هر گونه مسافرت جدا پرهیز کنند و از پذیرفتن مهمان به ویژه از شهرهای جنوبی کشور نیز بر حذر باشند. 

خالقی ادامه داد: تار ریشه‌کن شدن این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با آن ضروری و اجتناب ناپذیر است و از فعالان اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای درخواست می‌کنیم برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، بیش از پیش تلاش و اهتمام داشته باشند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر امروز (بیست و نهم خردادماه 99) تعداد ۱۹۷ هزار و ۶۴۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۹ هزار و ۲۷۲ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha