۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83827125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ حکم قلع و قمع ساختمان غیرمجاز در کردستان اجرا شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83827125
۲ حکم قلع و قمع ساختمان غیرمجاز در کردستان اجرا شد

سنندج - ایرنا - سرپرست معاونت املاک و حقوقیاداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۲ حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز شامل زمین باغی یک هزار و ۱۰۰ متری و یک واحد ۱۰۰ متری در محدوده‌های شهرهای این استان اجرا شد.

هیمن محمدی‌بهرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این احکام صادر شده از سوی محاکم قضایی شامل حصار کشی یک زمین باغی به متراز یک هزار و ۱۰۰ متر مربع و یک واحد بنای ۱۰۰ متری در منطقه سنندج است.

وی با اشاره به اینکه این اراضی ملی توسط افراد سودجو تصرف شده و در آن ساختمان بنا شده بود، اضافه کرد: برای حفظ و نگهداری از اراضی ملی از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

محمدی بهرام یادآور شد: تلاش‌های انجام گرفته در سال‌های گذشته در راستای حراست از اراضی ملی با اقداماتی همچون شناسایی اراضی ملی، رفع تصرفات، دریافت سند و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ قابل ملاحظه است و این روند امسال نیز دنبال می‌شود.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی کردستان هم در ستاد و هم در شهرستان‌ها از ظرفیت‌های مناسب کارشناسی برخوردار است و با توجه به اهمیت اراضی ملی از تمام ظرفیت موجود درون سازمانی و برون سازمانی در تعامل با دیگر نهادهای مرتبط از جمله دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ثبت اسناد استفاده می‌کنیم.

مساحت زمین های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می شود ۴۰ هزار هکتار با ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که تاکنون برای حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آن سند ثبتی صادر شده است.

کردستان با وسعتی معادل ۲۸ هزار و ۸۱۷ کیلومتر مربع در غرب ایران و ۲۲۷ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد و در مجموع یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۴۵ نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر و یک هزار و ۷۰۳ روستا ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha