آخرین روز بهار در خراسان رضوی با افزایش دما طی می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز شنبه که مصادف با آخرین روز از فصل بهار است شاهد افزایش دما و کاهش رطوبت هوا در تمام نقاط استان خراسان رضوی هستیم.

آذر رضایی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعد از ظهر امروز با عبور امواج کم تراز در سطح استان خراسان رضوی، شاهد افزایش ابرناکی و وزش باد هستیم.

وی ادامه داد: این روند باعث می‌شود در نواحی غربی و شمال غربی استان، پدیده غالب، گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت پیش بینی شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوا نیز طی امروز و فردا و به خصوص روز یکشنبه همراه با افزایش است به گونه‌ای که بین پنج تا هفت درجه شاهد افزایش دما هستیم.

رضایی پور افزود: پیش بینی می‌شود در نواحی گرمسیر دمای هوا به بیش از  ۳۵ درجه برسد.

وی ادامه داد: طی ۲۴  ساعت گذشته گلمکان با دمای هوای ۱۲ درجه بالای صفر و سبزوار با دمای هوای ۴۰ درجه بالای صفر، به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای شهر مشهد هم در گرمترین ساعات امروز نسبت به روز گذشته با سه درجه افزایش به ۳۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha