استاندار قم: زمان مشخصی برای پایان بیماری کرونا وجود ندارد

قم - ایرنا - استاندار قم ضمن قدردانی از همراهی مردم قم با مصوبه‌های ستاد ملی و استانی کرونا گفت: زمان مشخصی برای پایان بیماری کرونا وجود ندارد و پیشگیری حداکثری و مستمر باید در دستور کار همه شهروندان باشد.

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در پایان جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود، بابیان مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز سال تحصیلی جدید از نیمه دوم شهریور، بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و مراکز آموزش عالی تأکید کرد.

وی با اشاره به مباحث مطرح‌شده در این جلسه بیان داشت: تبعات روحی و روانی ناشی از بیماری کرونا بر قشرهای مختلف مردم موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت روانشناسان برای آماده‌سازی مردم برای تداوم رعایت پروتکل‌ها در راستای مقابله با بیماری کرونا استفاده شود.

سرمست، زیرساخت‌های فراهم‌شده در حوزه بهداشت و درمان در دوره ۷ ساله دولت تدبیر و امید را موردتوجه قرار داد و افزود: این زیرساخت‌ها کمک شایانی در راستای مقابله با بیماری کرونا داشت.

وی با اشاره به طرح‌های مختلف ستاد ملی کرونا برای مقابله با این بیماری ادامه داد: شاهد موفقیت دولت در محقق شدن برنامه‌ها در راستای کنترل بیماری بوده‌ایم.

وی وضعیت شهرستان‌های مختلف در رابطه با بیماری کرونا را موردتوجه قرار داد و افزود: سازوکار تصمیم‌گیری در رابطه با بیماری توسط استان‌ها در این جلسه مشخص شد.

استاندار قم تصویب دستورالعمل مرتبط با زندانیان در این جلسه را نیز موردتوجه قرار داد و گفت: این دستورالعمل‌ها توسط مسئولان مربوطه عملیاتی خواهد شد.

 استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و آموزش‌وپرورش از ۱۵ شهریورماه گفت: کلاس‌های درس به‌صورت ترکیبی از مجازی و حقیقی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: دانشجوها این فرصت را خواهند یافت که در محل سکونت خود از امکانات آموزشی استفاده کنند و خوابگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی حتی‌الامکان خلوت خواهند بود.

سرمست، لغو تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه در سال تحصیلی جدید را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش به ترتیبی خواهد بود که کلاس‌های درسی مدارس خلوت و به‌صورت نوبتی برگزار شود.

وی گفت: ستاد استانی مبارزه با کرونا خود را موظف به حفظ و صیانت از دستاوردهای مدافعان جبهه سلامت در کنترل نسبی شیوع ویروس کرونا می‌داند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha