۴۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان کشف شد

سنندج - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: ماموران انتظامی استان در سه ماهه سال جاری (فروردین تا خرداد) موفق به کشف ۴۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند.

سردار علی آزادی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: بیشترین میزان مواد مخدر کشف شده در این مدت مربوط به تریاک با ۳۷ درصد، شیشه با ۳۲ درصد، هروئین با ۱۵ درصد و سایر انواع مواد مخدر ۱۲ است.

وی اضافه کرد: در این ارتباط ۶۴۵ نفر از سوداگران مواد مخدر نیز دستگیر شدند که ۲۹ تن از آنان را قاچاقچیان عمده فروش مواد تشکیل می‌دهند و ۳۱ درصد نیز در پوشش مشاغل کاذب است که این امار نشان می‌دهد ایجاد اشتغال به افراد باید یکی از اولویت‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان افزود: رنج سنی دستگیر شدگان مواد مخدر در این استان شامل ۲۶ درصد ۱۵ تا ۳۰ سال، ۴۵ درصد ۳۵ تا ۴۵ سال، ۲۵ درصد ۵۰ تا ۶۰ سال و چهار درصد نیز 60 سال به بالا هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ دستگاه و نهاد عضو این شورا هستند افزود: با وجود تلاش‌های مختلف و قابل قدردانی با توجه به آمار و ارقام مربوط به مواد مخدر هیچ کدام از دستگاه‌ها موفقیت قابل انتظاری نداشته و لازم است در راستای این موفقیت‌ها تلاش‌های گسترده‌تری را انجام دهند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان نیز در این نشست گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر در شهرستان سنندج با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی موفق به  انهدام یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر شده‌اند.

سرهنگ فرامرز شاکری یادآور شد: در سه ماه اول امسال ۳۴۳ طرح در حوزه مبارزه با مواد مخدر شامل ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر، پاکسازی محیط پیرامونی مراکز آموزشی و دانشگاهی برگزار شده است.

وی یادآور شد: این پلیس با همکاری فرماندهی فرماندهی انتظامی کردستان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در نظر دارد امسال انجام طرح‌های اطلاعاتی دایره فعالیت را بر قاچاقچیان تنگ‌تر کند.

از 31 تیر تا پنج تیر ماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha