۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰
کد خبر: 83828400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی استان اردبیل حل می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و اشتغال‌زای این استان با پرداخت تسهیلات بانکی بزودی برطرف خواهد شد.

رامین صادقی روز یکشنبه در نشستی با اعضای هیات رییسه اتاق اصناف خلخال افزود: رفع موانع تولید، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید و پایدار با ارائه بسته‌های حمایتی از تولیدکنندگان در سال جهش تولید تضمین کننده توسعه اقتصادی استان اردبیل است.

وی با اشاره به آسیب دیدن بسیاری از واحدهای تولیدی و اشتغال‌زای استان از شیوع بیماری کرونا در کنار فشارهای وارده از جانب تحریم‌های ظالمانه خارجی اظهارداشت: این سازمان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مشکلات و موانع قانونی موجود را بررسی کرده و درصدد رفع آنها است.

وی از جمله اهداف جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را راه‌اندازی طرح‌های جدید ،احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آنها ذکر کرد.

او تشریح کرد: برای حل مشکلات مالی واحدهای تولیدی با پرداخت ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مشکل تعدادی از واحدهای راکد و یا نیمه‌فعال استان برطرف شده و زمینه احیا و فعالیت دوباره این واحدها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته ۲ واحد تولیدی راکد خلخال از مجموع ۱۱ واحد تعطیل شده این شهرستان فعال شده و به چرخه کار و تولید بازگشتند، افزود: برای راه‌اندازی باقیمانده طرح‌ها و واحدهای راکد و نیمه‌فعال این منطقه با پرداخت تسهیلات بانکی تلاش خواهد شد.

وی گفت: این سازمان علاوه بر کمک به حل مشکل نقدینگی ، سرمایه در گردش و بدهی معوق بانکی، بخشودگی جرایم و تمدید تسهیلات برای تخفیف بدهی در بحش حل مشکل قضایی واحدهای تولیدی استان تلاش می‌کند.

وی اظهارداشت: با حل مشکل قضایی ۶ واحد تولیدی تعطیل شده علاوه بر احیای مجدد این واحدهای تولیدی زمینه اشتغال مجدد ۸۰۰ نفر از بیکارشدگان این واحدها فراهم خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha