۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83828790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز پزشکی قانونی تکاب به دستور رئیس قوه‌قضائیه افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- مرکز پزشکی قانونی تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی به دستور رئیس قوه قضائیه همزمان با آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی این قوه در سراسر کشور، با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان محلی افتتاح و راه‌اندازی شد.

امام جمعه تکاب در این آئین ویژه که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سایر شهرهای آذربایجان‌غربی برگزار شد، با تبریک هفته قوه‌قضائیه گفت: دشمنان نظام به دنبال ایجاد شبهه در ذهن مردم در مورد نگاه انقلابی و تحولی فعلی در قوه قضائیه هستند اما مردم حساب پاک‌دستان را از مفسدان جدا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عیسی برادری افزود: افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که برخورد با مفسدان اقتصادی را از درون قوه قضاییه شروع کرده ‌است و به‌ همین دلیل امروز دستگاه قضایی مورد آماج حمله‌های دشمنان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ملت ایران به پشتوانه ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های انقلاب اسلامی با اتحاد و انسجام از سختی‌ها و تنگناها عبور خواهدکرد.

رئیس دادگستری تکاب نیز در این مراسم با بیان اینکه تکاب و شاهین‌دژ در زمینه عملکرد حوزه قضایی بالاترین رتبه را در میان شهرهای آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۸ داشتند گفت: ۶۵ درصد پرونده‌های ورودی به شعبه‌های مختلف دادگستری تکاب در نیمه نخست سال گذشته مختومه شده است.

رحمان برخورداری افزود: اگر شرایط و محدودیت‌های دوران شیوع بیماری کرونا نبود میزان مختومه شدن پرونده‌های دادگستری این شهرستان به بیش از ۸۰ درصد می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری تکاب حداکثر سه هفته است اظهار داشت: از حیث رسیدگی به پرونده‌های ورودی به شعب مختلف دادگستری هم‌اکنون با اطاله رسیدگی مواجه نیستیم که این امر یک موفقیت برای دستگاه قضا محسوب می‌شود.

رئیس دادگستری تکاب بیان کرد: این شهرستان در زمینه ابلاغ الکترونیکی نیز جزو سه شهر اول آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود.

برخورداری با اشاره به راه‌اندازی مرکز پزشکی قانونی در این شهرستان گفت: این مرکز پس از هشت سال دوباره فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اینک خدمات پزشکی قانونی در این شهرستان با مسوولیت دکتر محمدرضا نجارزادگان، از پزشکان بیمارستان شهدای تکاب، به‌صورت مستقیم ارائه می‌شود.

پیش از این به دلیل نبودن واحد پزشکی قانونی در این شهرستان، شهروندان برای انجام امور مربوط به این نهاد به شهرهای همجوار مراجعه می‌کردند که این امر باعث شده بود تا اقدامات پزشکی قانونی این شهرستان با تاخیر انجام ‌شود.

به مناسبت هفته قوه قضاییه طرح‌های عمرانی این قوه در شهرهای ارومیه، میاندوآب و تکاب همزمان با ۳۰ شهر کشور به بهره‌برداری رسید.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که ۸۱ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha