فرزاد دادخواه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حجم طرحهای فعال معاونت راهداری این اداره کل بسیار زیاد است و به ثمر رسیدن آنها به زمان و انرژی بالایی نیاز دارد.
وی با اشاره به گستره شبکه راههای استان و حجم بالای تردد در آنها اظهار داشت: طرحهای بسیار زیادی با وجود محدودیتهای منابع و اعتبارات مالی، برای رضایتمندی مردم در سال جاری تعریف شده و در حال اجراست.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای اصفهان با بیاناینکه روکش آسفالت محورهای استان بصورت دائم پایش و رصد و برای بهبود وضعیت آنها برنامهریزی میشود، افزود: باید از همه امکانات، منابع و روشهای نوین و روکشهای حفاظتی برای بهبود کیفیت روکش آسفالت محورهای شریانی استان بهره بُرد.
وی تصریح کرد: موفقیت در اجرای طرحها و برنامههای مُصوب این معاونت در گرو همافزایی و تشریک مساعی همه ادارهها و بخشهای مرتبط است.
دادخواه با اشاره به اینکه عبور کریدور شمال و جنوب کشور از اصفهان ضرورت این نگاه ویژه را میطلبد، افزود: استان اصفهان با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع انواع شبکههای بزرگراهی، آزادراهی، اتوبانی و روستایی کشور را در خود جای داده است.
وی تصریح کرد: نگهداری راهها، وظیفه اصلی راهداری است و از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر راههای استان ۸۰۰ کیلومتر آن خرابی شدید دارد و برای بهسازی و لکهگیری راههای شریانی آن نزدیک به سه هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
بیشترین خرابی راههای استان در محورهای اردستان، نایین، خور و بیابانک و کوهپایه شناسایی شده و سال گذشته برای نوسازی، بهسازی و لکهگیری راههای شریانی این استان ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، بهعنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.
نظر شما