۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 2297
کد خبر: 83831188
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

نخستین نشست ستاد اربعین تهران در سالجاری برگزار شد

تهران- ایرنا- نخستین نشست ستاد اربعین تهران در سالجاری با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، جمعی از معاونان وی و مسئولان مرتبط برگزار شد.

استاندار تهران روز سه شنبه در این نشست گفت: با توجه به شیوع کرونا بایدها و نبایدهایی برای برگزاری مراسم اربعین وجود دارد اما با توجه به نقش آفرینی که این مراسم دارد باید آمادگی لازم را داشته باشیم و از امروز سیاستگذاری و برنامه ریزی های لازم را در نظر بگیریم.

 انوشیروان محسنی بندپی افزود: بزرگداشت آیین اربعین را باید به عنوان یک فرهنگ ارج نهیم و با تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف آماده برگزاری این مراسم به بهترین شکل ممکن باشیم. 

وی ادامه داد: برای برپایی مراسم اربعین هر اقدامی ارزشمند است همه ما با نیت قلبی و ارادتی که به ائمه اطهار(ع) داریم باید مراسمی درشان آنها برگزار کنیم.

استاندار تهران گفت: مسئولان استان در شهر نجف اشرف در ابعاد مختلف به زائران خدمات ارائه می دهند.

 محسنی بندپی اضافه کرد: سال گذشته ارتش، سپاه، سازمان آب و فاضلاب، هلال احمر  و بخش آی تی خدمات خوبی را به زائران ارائه دادند.

ایجاد کمیته برای ساماندهی کمک های مالی 

همچنین عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: با توجه به موازی کاری های سال گذشته باید کمیته ای برای ساماندهی کمک های مالی و غیرمالی خیران، مردم و هیات‌های مذهبی در نظر گرفته شود.

اعزام زائران اربعین از مرز هوایی در ایام کرونا

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران نیز گفت: با گسترش ویروس کرونا ممکن است مرز زمینی بسته و مرز هوایی برای اعزام زائران باز شود.

حمیدرضا گودرزی با بیان اینکه اجازه ایجاد موکب به راحتی داده نمی شود، گفت: باید براساس پروتکل های ستاد اربعین بتوانیم ٧٠٠ موکب خدمات رسانی ایجاد کرده و ٧٠٠ هزار پرس برای سه وعده (صبحانه، نهار و شام) برای زائران در نظر گرفته شود علاوه بر این باید براساس دستور وزیر کشور ظرفیت های دیگری نیز در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: باید تیمی برای بررسی و ارزیابی شرایط موجود برای برگزاری مراسم اربعین به نجف و کربلا اعزام شود.

گودرزی تصریح کرد: سال گذشته مصوب شد چند دستگاه آمبولانس برای این مراسم در نظر گرفته شود اما متاسفانه آمبولانسی اعزام نشد و ما ناگزیر شدیم با موتورهای سه چرخ، بیماران را به بیمارستان منتقل کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: با توجه به افزایش نرخ دلار به حدود ٢٠ هزار تومان باید مواد غذایی و لوازم مورد نیاز از داخل کشور تهیه شود.

گودرزی با بیان اینکه ٤٥٠ میلیون تومان پس انداز از قبل در حساب بانکی ستاد اربعین موجود است، خاطرنشان کرد: باید یخچال هایی برای دپو مواد خوراکی با قیمت های نازل خریداری شود.

وی ادامه داد: ١٥ هزار سیلندر گاز از سال گذشته در انبارها موجود است و با توجه به اینکه هر کپسول گاز در کشور عراق ٧٠ تا ٨٠ هزار تومان به فروش می رسد در صورت نیاز بیشتر،  باید کپسول های گاز از داخل کشور تهیه شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: ٦٠ دستگاه کولر خریداری شده از سال قبل در انبار موجود است و باید ٦٠ کولر دیگر نیز خریداری شود.

وی تصریح کرد: برای تامین غالب های یخ نیز باید یک دستگاه یخ ساز خریداری شود.

تاخیر در عبور کانتینرها باید رفع شود

همچنین فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ گفت: سال گذشته به دلیل اینکه اعزام زائران و عبور کانتینرهای مواد غذایی و لوازم مورد نیاز از مرز همزمان انجام شد در تردد کانتینرها تاخیر ایجاد شد و این مشکل باید امسال برطرف شود. 

سردار محمدرضا یزدی افزود: در سال های اخیر تامین اسکان، غذا و درمان زائران بر عهده نیروهای سپاه است و تاکنون استانداری تهران با ما همکاری خوبی داشته است.

وی ادامه داد: اگر کرونا فروکش شود این آیین با برنامه ریزی منسجم، بهتر از سال های قبل برگزار می شود.

دستگاه ها در جمع آوری کمک های مردمی دچار تداخل می شوند

فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز گفت: گاهی بین دستگاه هایی که با مراکز تولیدی، صنفی همکاری دارند در جمع آوری کمک های مردمی تداخل ایجاد می شود.

مسعود مرسلپور با بیان اینکه اشکالات موجود در سنوات گذشته باید مرتفع شود، گفت: کار اصلی را فرمانداری ها انجام می دهند اما برای وصول هدایای مردمی، ارگان های دیگر اقدام می کنند.

وی ادامه داد: به لحاظ شیوع ویروس کرونا امسال کمک های مردم بیشتر اجناسی نظیر مواد غذایی است که باید آنها را بسته بندی و برای هر شهرستان سهمیه در نظر گرفته شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha