رییس دانشگاه علامه: باید مراقب روح دانشجویان باشیم

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی با اشاره به پایش‌های انجام شده در زمان کرونا از شرایط دانشجویان، گفت: دانشجویان به رغم شرایط دشوار توانسته‌اند مقاومت و انعطاف خوبی با شرایط داشته باشند، اما ما به عنوان دانشگاه باید مراقب روح آنها باشیم. 

حسین سلیمی روز سه شنبه در اختتامیه چهارمین جشنواره رویش در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: معاونت فرهنگی یکی از فعال ترین حوزه ها در دوران کرونا بود. 

وی ادامه داد: دانشگاه پایش های مختلفی در زمان کرونا انجام داده است و با تمام دانشجویان برای بررسی شرایط آنها تماس تلفنی گرفته شده است. 

سلیمی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان در مجموع شرایط روحی مساعدی دارند و ما نگران دو آسیب هستیم؛ اینکه خانه نشینی و مشکلات فضای عمومی بر آنها تاثیر بگذارد و از طرف دیگر اینکه یک نوع رفتار پرخاشگری به شکل خشونت های رفتاری، کلامی و درگیر با افسردگی در آنها بروز کند. 

وی با بیان اینکه بهترین استعدادها در حوزه علوم انسانی در دانشگاه علامه هستند و آنها نباید دچار آسیب های روحی شوند اظهار داشت: نباید بگداریم دانشجویان ایده ال زندگی خود را در جای دیگر ببینند و جامعه خود را به عنوان شر ناگزیر نگاه کنند. 

رییس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: ما در این شرایط با شوک های متفاوتی رو به رو شدیم، اما توانستیم سامانه مجازی را راه اندازی کنیم و با موفقیت ترم به پایان رسید. همچنین در شرایط کرونا رویدادهای بین المللی سه برابر سال گذشته بوده است.

سلیمی تصریح کرد: راه حل شرایط پیش آمده، توجه به فرهنگ است و دانشگاه توانسته به رغم تمام محدودیت های مالی،  دانشگاه را از لحاظ فرهنگی که همان روح در کالبد دانشجویان است، سرزنده نگه دارد. البته در آغاز راه هستیم و در این راه به استادان و کانون های مختلف نیاز داریم.
وی افزود: نیاز است با این رویکرد فعالیت های فرهنگی را انجام دهیم که نجات بخش است تا از بروز آسیب های روحی در دانشجویان جلوگیری کنیم. 

رییس دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: کانون آسیب های اجتماعی و کانون خیریه بسیار در شرایط کرونا کمک کردند. برخی دانشجویان برای حضور در کلاس های مجازی امکانات نداشتند و این کانون ها کمک های قابل توجهی کردند. همچنین کانون  عکس، تئاتر، گویندگی و ... می توانند انقلاب کارکردی ایجاد کنند و روح متفاوتی بدمند. امید است امسال به رغم تمام محدودیت ها سالی متفاوت، پر ثمر و پر تلاش برای ما باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha