۵ تیر ۱۳۹۹، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 1828
کد خبر: 83832086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پژوهشگران جیرفتی ۱۵ ایده محصول‌محور ارائه کردند

جیرفت - ایرنا - مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از ارائه ۱۵ ایده محصول‌محور توسط واحدهای فناور این دانشگاه خبر داد.

غلامعلی حقیقت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش یک واحد به واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد و تعداد واحدهای فناور این دانشگاه را ۱۰ مورد عنوان کرد.

وی گفت: پیش از این، تعداد واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۹ واحد بود که یک واحد دیگر به آن‌ها اضافه شد.

حقیقت افزود: با حمایت‌های مرکز توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت چهار واحد فناور در مرحله نهایی ثبت اختراع و سه واحد در حال تکمیل مراحل دانش‌بنیان شدن و آماده سرمایه‌گذاری هستند.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از سرمایه‌گذران برای سرمایه‌گذاری در حوزه ایده‌های محصول‌محور سلامت دعوت کرد.

وی برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت بر فعالیت‌های فناورانه اعضای هیأت علمی، مراکز تحقیقاتی، دانشکده‌ها، مراکز رشد فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را ازجمله وظایف شورای فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برشمرد و از حمایت‌های مالی واحدهای فناور خبر داد.

حقیقت اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان یا دارای فناوری، در کارآفرینی و توسعه فناوری و به تبع آن ارزش افزوده و رونق اقتصادی نقش بسیار موثری دارند لذا یکی از زیرساخت‌های مهم برای کاهش خطرپذیری این شرکت‌ها به ویژه در آغاز فعالیت، مراکز رشد هستند.

او تصریح کرد: مرکز رشد سلامت با ارائه خدمات حمایتی به دنبال ایجاد و توسعه کسب و کارهای جدید توسط کارآفرینانی است که در قالب واحدهای نوپا در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن دارند.

جزئیات مربوط به ایده‌های ارائه شده در گفت و گوی اختصاصی با پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت متعاقبا منتشر می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان کرمان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.