۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبر: 83832295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

راه اندازی ۷۰ واحد راکد در استان مرکزی هدفگذاری شد

خمین - ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: بررسی مشکلات و راه اندازی ۷۰ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل استان در سال جهش تولید هدفگذاری شده است.

سعید فرخی روز چهارشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی که به طور مشترک با شهرستان دلیجان برگزار شد، افزود: حمایت از واحدهای تولیدی و شناسایی و رفع مشکلات آنها اولویت اصلی استانداری این استان در سال جاری است.

وی علت تعطیل شدن ۸۰ درصد از واحدهای تولیدی کشور را مشکلات تامین مالی عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولان باید برای رفع  مشکلات این واحدها و رونق تولید در آن‌ها بیش از پیش بکوشند

وی گفت: دلیجان نقش تاثیرگذاری در اقتصاد استان مرکزی دارد و ۶۳۰ واحد تولیدی شامل ۳۴۰  کارخانه صنعتی، ۹۰ معدن و ۲۰۰ واحد کشاورزی در این شهرستان فعالیت دارند.
فرخی گفت: شهرستان دلیجان در راه اندازی واحدهای راکد هدفگذاری شده استان مرکزی  نیز نقش مهمی دارد و فرماندار این شهرستان در سال گذشته براساس ارزیابی‌های انجام شده به عنوان فرماندار موفق در حوزه اقتصادی در سطح استان معرفی شد. 

۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دلیجان به مرکزیت شهری به همین نام از شمال به قم و از جنوب به استان اصفهان و از شرق به شهرستان کاشان و از غرب به شهرستان محلات محدود است و در کنار راه‌های پیوند دهنده چندین استان کشور  قرار دارد.

بر اساس تقسیمات کشوری شهرستان دلیجان دارای دو شهر دلیجان و نراق و یک بخش با نام بخش مرکزی، چهار دهستان و یکصد آبادی دارای سکنه‌است که از این تعداد ۲۹ آبادی دارای ۲۰ خانوار و بیشتر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha