۵ تیر ۱۳۹۹، ۹:۳۰
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 83832961
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۳۰ تن گوشت شترمرغ در تایباد تولید می‌شود

مشهد- ایرنا- سالانه از چهار مزرعه پرورش شترمرغ صنعتی در مجتمع ستاد اجرایی فرمان امام خمینی ( ره ) در تایباد ۳۰ تن گوشت تولید و روانه بازار می‌شود.

نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تایباد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هم‌اینک یک واحد پرورش شترمرغ صنعتی با ظرفیت اسمی سالانه ۱۵۰ قطعه مولد و ۲ هزار قطعه پرواری در محدوده اراضی کشاورزی روستای خیرآباد از توابع بخش میان ولایت این شهرستان مشغول فعالیت است.

ابراهیم جهانگیری افزود: در این واحد سالانه حدود هزار قطعه شترمرغ مولد پایش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این واحد صنعتی یک واحد جوجه کشی با ظرفیت چهار هزار قطعه در سال فعال است.

نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تایباد گفت: گوشت تولیدی این گونه جانوری به استان‌های البرز، اصفهان، مرکزی و تهران ارسال می‌شود و نبود کشتارگاه در این منطقه یکی از مهمترین مشکلات می‌باشد.

وی افزود: به منظور گسترش و توسعه پرورش شترمرغ در این منطقه طرح توسعه و تکمیل زنجیره تولید و پرورش شترمرغ برنامه ریزی شده است.

جهانگیری ادامه داد: نبود بازار رسمی فروش شترمرغ، نوسات قیمت شترمرغ و گوشت آن و مصرف اندک گوشت این گونه جانوری باعث شده همه ساله قیمت آن در همه بخش‌ها متغییر باشد.

وی گفت: واحد صنعتی پرورش شتر مرغ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تایباد رتبه سوم پرورش شترمرغ مولد و رتبه اول پرورش شترمرغ پرواری را در استان دارد و طی سال‌های ۹۲ تاکنون افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است.

جهانگیری افزود: همچنین با توجه به شرایط آب وهوایی مناسب و علاقه‌مندی افراد به پرورش شترمرغ در حال حاضر ۱۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد مشغول کار شده‌اند.

شهرستان تایباد با دارا بودن ۲۷ هزار راس دام سبک و چهار هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین یکی از قطب‌های دامپروری استان خراسان رضوی است.

این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha