اتحادیه اروپا برای نجات لوفت‌هانزا دست به کار شد

تهران - ایرنا - کمیسیون اروپا برنامه نجات شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان از ورشکستگی را تایید کرد؛ این طرح به ارزش ۹ میلیارد یورو(۱۰ میلیارد دلار) امروز - پنجشنبه - از سوی سهامداران به رای گذاشته خواهد شد.

این شرکت هواپیمایی آلمان ۳۰ می/ ۱۰ خرداد توافق دولت این کشور و اتحادیه اروپا را در مورد کمک ۱۰ میلیارد دلاری برای نجات خود از ورشکستگی پذیرفت که بر اساس آن، این شرکت چند مکان فرود ممتاز در فرودگاه‌های مونیخ و فرانکفورت را در اختیار اتحادیه اروپا قرار می‌دهد.

بر اساس این توافق، لوفت‌هانزا تا چهار هواپیمای خود را از ۲ فرودگاه آلمان خارج خواهد کرد که معادل حقوق سه پرواز و سه فرود برای هر هواپیما خواهد بود، تا به شرکت های اروپایی رقیب خود، امکان در اختیار گرفتن آنها را بدهد.

به نوشته روزنامه «لوسوآر» بلژیک، کمیسیون اروپا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که طرح آلمان با هدف کمک به سرمایه‌گذاری لوفت‌هانزا گروه پیشرو حمل و نقل هوایی در سراسر قاره اروپا را که بیش از ۶ میلیارد یورو برای غلبه بر تبعات ناشی از کروناست، تایید کرده است.

«مارگارت وستاگر» کمیسر اروپا در امور رقابت های بازرگانی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام بخشی از کمک مالی بزرگتر به همراه ضمانت ایالتی با وام ۳ میلیارد یورویی است که برلین قصد دارد به این شرکت در قالب طرحی که پیشتر و در ماه مارس به تصویب بروکسل رسیده است، اعطا کند.

گسترش ویروس کرونا و لغو سلسله‌وار پروازها، زیان‌های زیادی به بخش‌ حمل‌ونقل هوایی در جهان وارد کرده که در تازه‌ترین مورد، «لوفت هانزا» از تهدید کرونا بر ۲۲ هزار موقعیت شغلی در این شرکت هواپیمایی خبر داد.

این شرکت چندی پیش اعلام کرد با تداوم شرایط همه‌گیری کرونا، نزدیک به ۲۲ هزار موقعیت شغلی این شرکت در معرض خطر قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha