همایش تجلیل از طلاب جهادی تدفین کننده جانباختگان کرونایی در ورامین برگزار شد

تهران- ایرنا- همایش سقای فرهنگی، ویژه تجلیل از طلاب جهادی که در جریان شیوع ویروس کرونا، پیکر اموات را با رعایت موازین بهداشتی و شرعی به خاک سپردند با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در ورامین برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین در این آیین که روز پنجشنبه  در سالن تبیان اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بیش از ۷۰ روحانی زن و مرد این شهرستان داوطلبانه و بدون چشم‌داشت، کار تدفین شرعی اموات بیماری کرونا را در ورامین را انجام می‌دهند.
حجت الاسلام سیدکمیل موسوی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا، روحانیون جهادی شهرستان ورامین دوشادوش سایر اقشار جامعه، تلاش کردند تا سهم خود را در مقابله با شیوع ویروس کرونا، ادا کنند و علاوه بر اقدامات مؤثر در حوزه پیشگیری، ضدعفونی، توزیع اقلام بهداشتی و غذایی، در کار تدفین شرعی اموات ناشی از کرونا نیز پیش‌قدم شدند.
این مسئول خاطرنشان کرد: روحانیون که همواره در صحنه‌های مختلف اجتماع سهم خود را نسبت به جامعه ادا کردند، در شرایطی که شیوع ویروس کرونا جامعه را با التهاب مواجه کرده بود، وارد میدان شدند و در راه رضای خدا و بدون ترس از احتمال مبتلا شدن به این بیماری، دغدغه خانواده‌هایی که عزیزی را از دست داده بودند، در تدفین شرعی اموات را برطرف کردند.
وی ادامه داد: روحانیون طی چهارماه گذشته که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، بدون چشم‌داشت و بی‌آنکه راضی باشند نامی از آنان برده شود، به وظیفه خود در امور دینی عمل کردند و این گام مهمی در مقابله با شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود.
در پایان این مراسم از آیت الله سیدمرتضی محمودی به عنوان پیش‌کسوت امر تبلیغ دین و حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین به عنوان مسئول تأمین لوازم مورد نیاز طلاب در تدفین شرعی اموال تقدیر به عمل آمد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنج‌شنبه در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.
سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز پنجم تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یکهزار و ۳۰۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.
معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۷۵ هزار و ۱۰۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha