۵ تیر ۱۳۹۹، ۲۳:۲۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83834273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا برای دخالت، دادگاه بین المللی کیفری را تحریم کرد

تهران-ایرنا- فاتو بنسودا دادستان کل دادگاه بین المللی کیفری پنجشنبه شب با ابراز تأسف نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه این نهاد حقوق بشری گفت: هدف واشنگتن مداخله در شفافیت و سلامت این نهاد و بی‌طرفی آن است.

بنسودا در گفت وگو با شبکه خبری "الجزیره" قطر افزود: این تحریم‌ها را بی‌سابقه دانست و آن را نقض غیر قابل قبول و مداخله در عدالت بین‌المللی کیفری دانسته است.

دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری همچنین اعلام کرد: از اداره بررسی مقدماتی در دیوان خواستم تا برای حمایت از غیرنظامیان فلسطینی، قطعنامه فوری در مورد فلسطین صادر کند.

وی ادامه داد: منتظر ماندن برای تصمیم اداره بررسی مقدماتی درباره پرونده فلسطین به معنای پایان جمع‌آوری اطلاعات نیست.

بنسودا همچنین به گورهای دسته جمعی در لیبی اشاره کرد و افزود که وی گزارشی را در خصوص لیبی به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه داده است و تحقیقات شامل حوادث اخیر و گورهای دسته جمعی در منطقه "ترهونه" این کشور می‌شود.

دولت ترامپ ۲۲ خرداد اعلام کرد، تحریم‌های اقتصادی و محدودیت ورود به خاک آمریکا را برای همه اعضای دیوان بین‌المللی کیفری که علیه نیروهای آمریکایی به اتهام جنایت جنگی در افغانستان پیگیری می‌کنند، اعمال خواهد کرد.

مایک پمپئو در نشست خبری که به همراه وزیران دفاع، دادگستری و مشاور امنیت ملی ترامپ برگزار شد، دلیل دیگر این تصمیم را اقدام دادستانی دیوان بین‌المللی کیفری علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

آمریکا از سال ۱۳۹۷ به طور رسمی اعلام کرد به عضویت خود در این دادگاه پایان می‌دهد.

دیوان بین المللی کیفری، نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز مستقر در لاهه است که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و اکنون ۱۲۳ کشور عضو آن هستند که سوئیس یکی از این کشورهاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha