۶ تیر ۱۳۹۹، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 83834386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش بادهای شدید شمالی پدیده غالب جوی استان قزوین

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین وزش بادهای به نسبت شدید شمالی و کاهش محسوس دما را پدیده غالب جوی استان تا سه روز آینده اعلام کرد.

مریم بهروزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، وضعیت جوی مناطق مختلف استان تا سه روز آینده با وزش بادهای به نسبت شدید شمالی روبرو خواهد بود.

وی، سرعت وزش باد در امتداد شهرستان‌های سیردان در طارم سفلی، کوهین، قزوین، تاکستان و بویین زهرا را بیش از سایر نقاط دانست و تصریح کرد: به لحاظ دمایی و به دلیل وزش بادهای شمالی، هوای استان با کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۹ درجه روبرو خواهد بود و تا اواخر وقت یکشنبه نیز شاهد ماندگاری هوای خنک در سطح منطقه خواهیم بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، به دلیل شمالی بودن جریان‌های هوا، برای ارتفاعات شمالی استان پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

بهروزی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۱ و شهرستان‌های قزوین، بویین زهرا و آبیک با ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و کمینه هوای مرکز استان طی این مدت ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha