۷ تیر ۱۳۹۹، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 744
کد خبر: 83835172
T T
۰ نفر
منبع: با مشارکت سایت دیوار | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

نکاتی که هر خریدار نیسان جوکی باید بداند

۷ تیر ۱۳۹۹، ۹:۰۵
کد خبر: 83835172
نکاتی که هر خریدار نیسان جوکی باید بداند

نیسان کمپانی نام‌آشنای ژاپنی، در چند سال اخیر دوبار خبرساز شده است. یک‌بار با تولید نیسانی با نام عجیب قشقایی و بار دوم با تولید نیسان جوک. کمپانی نیسان نام قشقایی را از نام ایل بزرگ قشقایی که در بخش‌هایی از ایران زندگی می‌کنند، وام گرفته است. این نامگذاری برای ایرانیان داستان جالبی داشت.

بعد از آن نیسان کراس‌اوور مینی خود را با نام جوک به بازارهای جهانی معرفی کرد. جوک برعکس تصور همگان معنای متفاوتی دارد. جوک به معنای چالاکی و رقص است و این بهترین نام برای خودرویی است که با ورودش به بازار نه تنها سگمنت جدیدی به صنعت خودروسازی اضافه کرد، بلکه رقبای نیسان را برای تولید محصولی قابل رقابت با این خودرو به تکاپو انداخت. حالا سوال اینجاست که نیسان جوک چه دارد که این‌همه داستان و حرف و حدیث به دنبال داشته‌ است؟ با ما همراه باشید.

 خودرویی با ظاهر متفاوت

ـ اگر دوست دارید که خودرویی متفاوت سوار شوید نیسان جوک بهترین گزینه است. طراحی ظاهری این خودرو کاملاً متفاوت از هر خودرویی است که تا کنون دیده‌اید. مدلی از طراحی که شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد این‌همه مورد استقبال قرار بگیرد. نیسان جوک از آن‌دست خودروهایی است که توجه همگان را در خیابان به خود جلب می‌کند. طرفداران نیسان جوک عموماً جوانان و علاقه‌مندان خودروهای اسپرت هستند. معمولاً کسانی که به خودروهای کلاسیک علاقه دارند، دور و بر خودروهایی شبیه به نیسان جوک، تویوتا CHR یا حتی سانگ یانگ تیوولی نمی‌روند.

ـ کابین خاص و جذاب نیسان جوک، پاسخ خوبی برای عطش جوانان علاقه‌مند به هیجان است. کابینی اسپرت که طرحی شبیه موتورسیکلت دارد و در عین‌حال ارگونومی خوب صندلی‌ها و اجزای داخلی این ماشین، نشیمن نرم و راحتی دارد. کیفیت متریال داخلی بسیار مطلوب است و نمی‌توان ایراد خاصی به آن گرفت. کابین آرام و به‌دور از سروصداهای موتور است، اما صدای لاستیک‌ها را می‌توان در کابین شنید. که شاید این را بتوان یک نقطه ضعف برای نیسان جوک دانست.

ـ نیسان جوک با دو پیشرانه عرضه شده است. پیشرانه اول با حجم ۱.۶ لیتر با تنفس طبیعی است. این پیشرانه دیفرانسیل جلو توان تولید ۱۱۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۸ نیوتن‌متر و شتابی معادل ۱۱.۵ ثانیه را دارد. پیشرانه دوم از نوع توربو با حجم ۱.۶ لیتر است که با قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر و شتاب ۸.۴ ثانیه، خودرویی مناسب برای کورس و سرعت است. همه مدل‌های جوک که در ایران عرضه شده‌اند قابلیت درخشانی دارند به نام جعبه دنده CVT اتومات که مدل هفت سرعته Xtronic هستند. این جعبه دنده نقطه قوت نیسان جوک است.

ـ نیسان جوک در کنار ظاهر زیبا و قدرت موتور، با آپشن‌های متنوعش هم دلبری می‌کند. لیست متنوعی از آپشن‌های رفاهی مانند کروز کنترل، سقف پاناروما، گرمکن صندلی، سنسورهای باران و پارک عقب، سیستم هوشمند ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تشخیص نقاط کور و بسیاری آپشن‌های مختلف که از خودرویی در این کلاس انتظار می‌رود همه در نیسان جوک گرد هم آمده‌اند تا خودرویی خاص و کامل ارائه کنند.

ایمنی کامل نیسان جوک

ـ کمپانی نیسان یک لیست کامل از انواع سیستم‌های ترمز و پایداری برای جوک تهیه کرده است. ترمز ضد قفل، هشدار فشار باد لاستیک، ترمزهای کمکی، دینامیک کنترل و سیستم جلوگیری از واژگونی در کنار ۶ کیسه هوا ایمنی راننده و سرنشینان را تأمین می‌کنند. نیسان جوک از تمام تست‌های بنیاد ایمنی قاره اروپا با موفقیت بیرون آمده و ۵ ستارهٔ ایمنی دریافت کرده است.

ـ نیسان جوک بازار خرید و فروش نسبتا خوبی دارد. این روزها که خودروهای چینی بازار خودرو را قبضه کرده‌اند، هنوز هم ماشین‌بازها به دنبال خودروهای با برند معتبر می‌گردند. نیسان با سابقه درخشان در تولید خودروی با کیفیتی مانند ماکسیما، در بازار خودروی ایران سابقه درخشانی دارد. بررسی نیسان جوک در دیوار و دیگر سایت‌های خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد که بازار خرید و فروش انواع تیپ‌های این خودرو هیجان و گرمای خوبی دارد.

ـ نیسان جوک در سه تیپ پلاتینیوم، اسکای پک و اسپرت معرفی شده است. مدل اسکای پک به دلیل کم بودن آپشن‌های رفاهی، قیمت مناسب‌تری دارد. تیپ اسپرت گران‌ترین مدل نیسان جوک است که نسبت به بقیه آپشن‌ها و شرایط فنی بهتر ولی قیمت بالاتری دارد.

منبع: با مشارکت سایت دیوار | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha