راه‌اندازی مجمع ملی خیرین ازدواج با هدف توسعه ظرفیت‌های انسانی

تهران - ایرنا - مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی مجمع ملی خیرین ازدواج با هدف توسعه ظرفیت‌های انسانی خبر داد.

اعظم کریمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در خصوص علل راه‌اندازی مجمع ملی خیرین ازدواج اظهار داشت: شناسایی خیرین ازدواج و ایجاد وحدت رویه به منظور ترویج، توسعه و تقویت مشارکت‌های مردمی در جهت تسهیل ازدواج جوانان از مهمترین اهداف این مجمع به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات استانی با مجامع خیرین ادامه داد: مجامع خیرین ازدواج عمدتا از اصناف، معتمدین، بازاری‌ها و بزرگان هر استان محسوب می‌شوند که در یک سال اخیر اقدامات موثری در زمینه‌های متعدد داشته و به مبحث ازدواج جوانان نیز به عنوان یک موضوع اساسی در کشور پرداخته اند.

کریمی همچنین درخصوص اقدامات مجامع خیرین ازدواج اظهار داشت: تامین اقلام ضروری جهیزیه برای زوج‌های جوان، اقشار کم‌درآمد و همچنین ایجاد تسهیلات برای برخی از خانواده‌های محروم که در آستانه ازدواج قرار گرفته‌اند، از مهمترین اقدامات این مجامع محسوب می‌شود.

این مسئول در وزارت ورزش و جوانان افزود: ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان و کمک به تامین مسکن برای زوج‌های جوان در سال‌های نخست ازدواج نیز از دیگر اقدامات خیرین در این عرصه است.

به گفته کریمی شماری از خیرین ازدواج هم با هماهنگی برخی بخش‌ها و اصناف خدمات رایگان و تخفیف بخش‌های مختلف مراسم زوج‌های جوان را بر عهده می‌گیرند.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی مجمع ملی خیرین ازدواج به منظور تقویت اتحاد و همبستگی در اقدامات خیرین در هر یک از استان‌ها انجام پذیرفت که با اتمام مراحل ثبت در وزارت کشور می‌تواند نقش موثری در ساماندهی مشاوکت خیران در امر ازدواج جوانان داشته باشد.

مبحث خیرین ازدواج مستلزم فرهنگ‌سازی  

کریمی در ادامه با اشاره به اقدامات سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) در خصوص فرهنگ‌سازی نیز خاطرنشان کرد: سمن‌های وزارت ورزش و جوانان هم در حوزه فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و تهیه اقلام مورد نیاز (ضروری) ازدواج زوج‌های جوان فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: مبحث خیرین ازدواج مستلزم فرهنگ‌سازی است و اقدامات این خیرین همچون اقدامات خیرین سلامت و مدرسه‌ساز بسیار حائز اهمیت و باید با کمک رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی بخشی از مشارکت‌ها و نذورات و... حمایت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha