۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 83835737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دولت با وجود تحریم و کرونا کارهای عمرانی را تعطیل نکرد

تهران-ایرنا- منتخب مجلس دهم و سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه سیاه نمایی‌ها شرایط مسموم کننده‌ای را شکل داده است، گفت: دولت با توجه به تحریم‌ها، شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی کشور، کارهای عمرانی را تعطیل نکرد و کارهای بسیار خوبی انجام داد.

«رمضانعلی سبحانی‌فر» در گفت و گو با ایرنا درباره مسیر طی شده دولت سالهای اخیر و  همچنین سیاه نمایی‌هایی که علیه دولت صورت می گیرد، افزود: شرایط کشور و جهان ویژه  است. امروز با توجه شرایط کرونایی که جهان را فراگرفته مشکلات اقتصادی برای همه کشورها به وجود آمده است. حتی در آمریکا که به زعم خود غربی‌ها به لحاظ اقتصادی جزو کشورهای اول جهان است ۴۰ میلیون بیکار وجود دارد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: بنابراین شرایط کشور ما با توجه به تحریم‌های سنگین و حتی رسیدن فروش نفت ما به صفر،  شیوع کرونا و همچنین وصول نشدن درآمدهای نفتی سخت‌تر است که البته مردم و نخبگان این موضوع را می‌دانند.

سبحانی‌فر گفت: صادرات غیرنفتی به دلیل کرونا به سادگی و راحتی انجام نمی گیرد و از طرف دیگر آنچه که صادر می شود برگشت پول آن به دلیل تحریم ها به راحتی میسر نیست. تحریم‌ها به حدی است که حتی نمی‌توانیم پول بازیکن یا مربی فوتبال را به راحتی پرداخت کنیم.

وی گفت: با توجه به این شرایط ویژه و سختی که با آن روبرو هستیم باید نخبگان، اساتید و دانشگاهیان ما و متخصصان این شرایط سخت را تبیین کنند و مردم را مطلع کنند و دنبال راهکاری برای برون رفت از وضعیتی که وجود دارد باشند.

این فعال سیاسی افزود: اما متاسفانه عده‌ای که خود دلسوز مردم تلقی می‌کنند، مرتب بر طبل «ناهماهنگی» می‌زنند که جز ویرانی و خسارت برای مردم و جامعه چیز دیگری ندارد.

سیاه‌نمایی مطلق موجب از دست رفتن بخشی از سرمایه اجتماعی شد

سبحانی فر ادامه داد: شاید بخشی از سرمایه‌های اجتماعی را که از دست دادیم علتش همین بوده است که به جای این که نقاط قوت را در کنار نقاط ضعف بگوییم صرفا به نقاط ضعف پرداخته‌ایم و موجب ناامیدی جامعه شده‌ایم و با این کار بزرگترین خسارتی است که به جامعه و نظام وارد شده است.

منتخب مردم سبزوار در مجلس دهم یادآور شد: به لحاظ حفظ اسرار نظام دستگاه‌های دولتی و دیپلماسی نمی‌توانند بعضی از مباحث را در بحث مشکلات و مسایل کشور چه در داخل و چه در خارج مطرح کنند. یعنی ضرورت ندارد هرآنچه که در کشور داریم عریان کنیم که همه مطلع شوند، اما عده ای با این وجود که می دانند که این ناگفته ها نباید گفته شود ولی به عنوان یک نقطه ضعف از آن استفاده می‌کنند و به خورد جامعه داده می شود.

دولت با وجود تحریم و کرونا کارهای عمرانی را تعطیل نکرد

سبحانی فر با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط سختی که در کشور وجود دارد، سیاه نمایی‌ها شرایط مسموم کننده ای را شکل داده است، گفت: دولت با توجه به این تحریم‌ها و کرونا و  وضعیت اقتصادی کشور کارهای عمرانی را تعطیل نکرد و کارهای بسیار خوبی انجام داد، تولید فولاد کشور به بیش از دو برابر رسید، در بحث خودکفایی گندم امسال وضعیت بسیار مطلوب‌تری نسبت به سال گذشته داریم یا در بحث تامین مایحتاج مردم و کالاهای اساسی هیچ کمبودی نبود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بار دیگر تاکید کرد: باید نقاط قوت و ضعف را با هم بگوییم و راهکار آن را هم بدهیم ولی متاسفانه نقطه ضعفی را در جایی می‌گیریم و بعد آن را بزرگ کرده و به جامعه القا می کنیم.

فضای مجازی به محیط سوء استفاده برخی‌ها تبدیل شده است

سبحانی فر در ادامه به فضای مجازی اشاره کرد و  گفت: فضای مجازی، فضایی شده که خیلی ها از آن سوء استفاده می‌کنند و مباحثی را که نباید مطرح شود را مطرح می‌کنند. مشکلی درگوشه ای در کشور ساختگی یا غیرساختگی به وجود می‌آورند و آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و آن را به کل جامعه تامین می‌دهند که با این کار ذهن مردم را مکدر و مشوش می کنند و ناامیدی را در جامعه پمپاژ می‌کنند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: امیدوارم همه نخبگان و بزرگان به گفتمانی که صلاح کشور و در جهت رفع مشکلات مردم بدون در نظر گرفتن منافع گروهی، سیاسی و جناحی است قرار بگیرند چرا که این کشور برای همه است و نباید بهره برداری سیاسی از این شرایط کنیم تا بتوانیم از این مرحله ای که وجود دارد عبور کنیم.

سبحانی فر درباره مسیر و سیاست‌های دولت یازدهم و دوازهم گفت: در بحث‌های سیاست های کلی نظام، مجموعه دستگاه های مختلف و سیاست مداران نظام به یک اتفاق نظر می‌رسند و براساس آن بخش های مختلف کارها را پیش می‌برند و تصمیم می‌گیرند.

وی در ادامه به مذاکرات برجام اشاره کرد و گفت: یادم هست که در همان دوره آخر دولت احمدی نژاد  گفته می شد که خزانه خالی است و کشتی‌ها در خلیج فارس آمده‌اند و به دلیل این که هزینه و پول آنها پرداخت نمی‌شود تخلیله نمی‌شوند، گزینه جنگ قوت گرفته بود و طبیعی بود که در آن مقطع همه مسوولان نظام به یک اتفاق نظر رسیدند که مذاکره انجام گیرد  که البته شرایط کشور، شرایط سخت و خاصی بود.

سبحانی فر گفت: مذاکره‌ای انجام گرفت که شاید در مقطع و زمان خودش بی‌نظیر بود. شرایطی بود که راهکاری بهتر از مذاکره نبود که انجام بگیرد و مذاکره شد و برجام به نتیجه رسید.

وی افزود: همان برجام بود که گزینه جنگ را از روی میز برداشت و از ذیل فصل هفتم خارج شدیم، در صورتی که خیلی از کشورهایی که در ذیل فصل هفتم قرار داشتند یا گرفتند راهکاری جز جنگ نداشتند.

سبحانی فر ادامه داد: از طرفی برجام موجب شد چند سالی وضعیت اقتصادی ما تغییر کند و اگر امروز زیرساخت‌هایی فراهم شده است، نتیجه آن چندسالی بود که وضعیت اقتصادی تغییر پیدا کرد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: بنابراین مسیری که طراحی شده است مسیری است که قطعا با هماهنگی سیاستگذاران نظام بوده و طبیعی است که هر جا که انحرافی باشد جلوگیری خواهد شد. امیدوارم با اتحاد و همدلی و هم افزایی در کنار هم از این بحران و موقعیتی که دشمنان برای کشورمان به وجود آوردند عبور کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha