وحید مقصر نیست چون مدت‌هاست که مقصر است

تهران- ایرنا- وحید شیخ‌ویسی در دیدار برابر پرسپولیس عملکرد خوبی نداشت و شائبه‌هایی درباره‌اش به وجود آمد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد او مدتهاست از آمادگی به دور است.

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در چارجوب هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ نوزدهم در ورزشگاه شهدای شهر قدس با نتیجه سه بر یک از سد پیکان بگذرد و با ۵۰ امتیاز در صدر جدول جایگاهش را بیش از پیش تثبیت کند. این نتیجه در حالی به دست آمد که وحید شیخ‌ویسی اشتباه مهلکی را انجام داد و نتوانست ضربه نه چندان خوب علیپور را سیو کند. این اشتباه خیلی‌ها را به یاد گل فصل پیشی که او در ورزشگاه آزادی از همین تیم پرسپولیس خورده بود انداخت و شائبه‌هایی را در فضای مجازی به وجود آورد مبنی بر اینکه این دروازه‌بان ۳۳ ساله مقابل پرسپولیس گل‌های عجیبی دریافت می‌کند.

وحید شیخ‌ویسی را چند سالی است که می‌شناسیم. گلری که در سایپا آنچنان که باید و شاید به بازی گرفته نمی‌شد اما در فجرسپاسی توانست خودش را به همه بشناساند. گلر فوق العاده‌ای نبود اما قد و قامت بلندش و همچنین بازی‌های کم‌اشتباهش باعث شد تا بتواند در سطح اول فوتبال ایران باقی بماند. وحید در گام بعدی به نفت تهران رفت. نیمکت‌نشین بیرانوند بود اما بعد از اینکه بیرو و منصوریان به مشکل خوردند گلر اصلی شد و آنقدر درخشید که تا مدتها گلر کنونی پرسپولیس فرصتی برای خودنمایی پیدا نکرد. شیخ‌ویسی سپس راهی استقلال خوزستان شد و گلر اصلی تیم بود. بازی‌های بسیار خوبی را در دوران پسا خسوس انجام داد و هرچقدر می‌گذشت کیفیتش نیز بیشتر می‌شد. حتی شایعه شد که به زودی راهی یکی از تیم‌های بزرگ کشور هم خواهد شد اما تصمیم گرفت از ابتدای لیگ هجدهم به استقلال خوزستان برود.

کارش را با کلین‌شیت برابر استقلال شروع کرد. در ۲ هفته بعدی نیز گل نخورد اما از هفته چهارم کم‌کم همه چیز رو به تغییر رفت. پیکان و شیخ‌ویسی در کنار هم افت کردند. وحید بعد از دریافت چهار گل از استقلال در هفته شانزدهم از ترکیب بیرون رفت و جای خود را به مهدی امینی داد. او دوباره هفته بیست و ششم به ترکیب برگشت اما بعد از ۲ بازی مجددا به خاطر دریافت گل‌های بد مقابل پارس جنوبی جم به نیمکت تبعید شد. 

در لیگ نوزدهم بازهم وحید گلر اصلی تیم شد. این بار اما از همان هفته اول هیچ چیز خوب پیش نرفت. او در دومین بازی مقابل نساجی تا دقیقه ۵۱ چهار گل خورد و اینقدر بد عمل کرد که سه دقیقه بعد تعویض شد و جای خود را به امینی داد. شیخ‌ویسی دوباره از هفته هشتم درون سنگر پیکان ایستاد. ۲ کلین‌شیت در هفته‌های نهم و دهم مقابل گل‌گهر و سایپا داشت و بعد از آن دیگر هیچوقت رنگ این ماجرا را ندید.

وحید در این فصل از ۲۴ بازی تیمش در لیگ و جام حذفی ۱۳ بار به میدان رفته است. در ۱۱ مسابقه کل خورده و فقط در ۲ بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشت. او ۲۴ بار تسلیم شد که حدودا آمارش کمی کمتر از ۲ گل در هر مسابقه است. در ۱۱ بازی دیگر که امینی و آیراپتیان سنگربان پیکان بودند این تیم ۱۷ گل خورد که میانگینش ۱.۵۴ بود. یعنی حدود ۳۰ صدم کمتر از بازی‌هایی که شیخ‌ویسی درون دروازه حضور داشتند.

این‌ها نشان می‌دهد وحیدِ ۳۳ ساله مدتهاست از دوران اوجش فاصله گرفته و نتوانسته همان دروازه‌بان روزهای خوب نفت و استقلال خوزستان باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha