سال تحصیلی در خراسان رضوی با تعداد اندک دانش‌آموز در کلاسها آغاز می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی موثری انجام شده است تا سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در این استان از شهریور ماه آینده با تعداد اندک دانش‌آموز در هر کلاس درس آغاز شود.

قاسمعلی خدابنده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بازگشایی مدارس در نیمه شهریور ماه بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در این استان همانند سایر استانهای کشور انجام می‌شود.

وی بر تامین تمهیدات لازم در این چارچوب تاکید و بیان کرد: در روال فعلی تصمیم‌گیری ستاد، روزهای پنجشنبه به طول دوره آموزشی مدارس افزوده شده است تا بتوانیم دانش‌آموزان را که با تعداد زیادی در هر کلاس هستند تقسیم‌بندی و فاصله‌گذاری اجتماعی را اعمال کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در مدارسی که تراکم دانش‌آموزی بالایی وجود دارد دانش‌آموزان به دو گروه "الف" و "ب" تقسیم و به تفکیک در روزهای زوج و فرد به صورت یک روز درمیان به مدرسه می‌روند.

خدابنده افزود: روزی که هر گروه در مدرسه حضور ندارد فرایند آموزشی و دریافت آموزشها را از طریق آموزش مجازی و شبکه شاد دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر بنا به هر دلیلی در کشور وضعیت شیوع بیماری کرونا به گونه‌ای تغییر یابد که تصمیم دیگری در نحوه ادامه امر آموزش گرفته شود در استان خراسان رضوی هم روند برنامه‌ریزی را تغییر خواهیم داد بنابر این درصورت عادی شدن شرایط، طبق روال سالهای تحصیلی قبل دانش آموزان در مدارس به صورت ۱۰۰ درصد حضوری شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش مجازی، آموزش نیمه حضوری و آموزش حضوری سه روشی است که بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری سال تحصیلی جدید آمادگی اجرای آن را داریم.

خدابنده افزود: در خراسان رضوی آمادگی لازم برای تامین سلامت همه دانش‌آموزان و اجرای دقیق و کامل پروتکلهای بهداشتی در سطح مدارس و یکایک کلاسهای درس ایجاد شده است.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهند. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۰ هزار و  ۸۱۷ نفر را در کشور گرفته است.

همچنین تاکنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۴۹  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha