۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 1573
کد خبر: 83838884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل «پینگ» بازی‌های آنلاین حل شد

تهران-ایرنا- عضو هیات مدیره شرکت‌ ارتباطات زیرساخت از تعمیر کابل دریایی قطع شده که پینگ (زمان دسترسی کاربر به محتوا) بازی‌های آنلاین را بالا برده بود، خبر داد.

«سجاد بنابی» امروز (سه شنبه) در توییتر خود نوشت: کابل دریایی قطع شده در خلیج‌فارس، تعمیر و به مدار بازگشت. 

وی افزود: مسیر ترانزیتی جنوب به شمال برقرار و کیفیت ارتباطات با همسایگان جنوبی که بر اثر قطع این فیبر نامناسب شده بود،مجددا از کیفیت مناسب برخوردار و مشکل بازی‌های آنلاین نیز برطرف شد. 

به گزارش ایرنا تامین کردن زیرساخت مورد نیاز برای پایین آمدن پینگ بازی کاری است که از سوی وزیر ارتباطات به شرکت ارتباطات‌زیرساخت سپرده شده است. وضعیت پینگ (زمان دسترسی کاربر به محتوا) مدتی رو به بهبود رفت تا این که فیبر نوری مسیر ارتباطی ‌بازی‌ها با نزدیک‌ترین سرورها که تاخیر زمانی برای گیمرها را به حد نرمالی رسانده بود، قطع شد و همزمان شدن این قطعی با قطعی‌فیبر جایگزین صدای گیمرها را درآورد.

قطعی این فیبر مدتی ادامه داشت و تعمیر آن به دلیل شیوع کرونا با وقفه رو به رو شد. اما اکنون این مشکل حل شده است. 

«حمید فتاحی»معاون وزیر ارتباطات پیش از این به ایرنا گفته بود: تیم‌های فنی ما، ۲۴ ساعته در حال پیگیری مساله هستند. بارها جلسات مجازی برگزار کردیم تا این مشکل حل شود. گیم برای برخی صرفا بازی و سرگرمی است اما برای عده زیادی راهی برای کسب‌ درآمد است. 

با رخ دادن این مشکلات، تصمیم گرفتیم راه حل های جایگزین برای پایداری مسیر های ارتباطی با سرورهای بازی‌ها را طراحی و اجراکنیم تا در موارد نادری که مسیرهای اصلی و جایگزین دچار مشکل می‌شوند کماکان کیفیت خدمات کاربران پایدار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha