افتتاح بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی الحشد الشعبی عراق برای بیماران کرونایی

بغداد - ایرنا - سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق با ساخت یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی مجهز در بغداد پایتخت به مسوولان بهداشتی این کشور در امر مبارزه با کرونا و مداوای بیماران کرونایی کمک می کند.

در آیین بهره برداری از این بیمارستان که شامگاه دوشنبه انجام شد، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی، «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت و شماری از مقام های عراق حضور داشتند.
فیاض در این آیین گفت که الحشد الشعبی علاوه بر نبرد با داعش برای کمک به وزارت بهداشت و مردم عراق در مهار ویروس کرونا در صحنه خدمتگزاری حضور دارد.  
رئیس سازمان الحشد الشعبی اظهار کرد که بسیج مردمی علاوه بر این از آمادگی و توانایی ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی نیز برای بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا برخوردار است.

گفتنی است از حدود یک ماه گذشته روند ابتلا و همه گیری ویروس کرونا در عراق رشد فزاینده به خود گرفته است.  
سازمان بهداشت جهانی یکشنبه گذشته هشدار داد که انتشار ویروس کرونا و اوضاع بهداشتی در عراق از کنترل خارج شده است.

«ادهم اسماعیل» نماینده این سازمان در عراق با هشدار درباره رسیدن به مرحله غیرقابل کنترل کرونا در این کشور افزود که شمار مبتلایان در بیمارستان‌ها به‌ ویژه موارد بحرانی از توان و ظرفیت کادر درمانی عراق فراتر رفته است.
بر اساس اعلام الحشدالشعبی این بیمارستان مجهز که با نام شهید ابومهدی المهندس توسط مدیریت پزشکی معاونت امور شهدا و رزمندگان سازمان بسیج مردمی برای مبارزه با شیوع کرونا و بستری مبتلایان به ویروس ساخته شده است.
این بیمارستان در مدت یک هفته برای بستری بیماران کرونایی در شرایط متوسط و حاد تجهیز شده است.


در همین حال در بیانیه الحشد الشعبی به مناسبت افتتاح این بیمارستان نیز آمده است که راه اندازی این بیمارستان سبب کاهش فشار بر نهادهای بهداشتی می‌شود و این مرکز درمانی بخشی از مجموعه بیمارستان‌هایی است که برای مهار بحران کرونا در استان‌های عراق از سوی بسیج مردمی ساخته شده است.
سازمان بسیج مردمی عراق، تاکنون چندین بیمارستان در استان های مختلف برای بستری و درمان بیماران کرونایی ساخته است.
نیروهای الحشد الشعبی علاوه بر مبارزه با گروه تروریستی داعش در جبهه خدمت رسانی به مردم عراق در بخش های مختلف حضوری پررنگ و فعال دارند.
کفن و دفن فوت شدگان ناشی از ابتلا به کرونا، ساخت مراکز درمانی، کمک به مستمندان و آسیب دیدگان شیوع ویروس از جمله فعالیت های بسیج مردمی عراق به شمار می رود.
نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا، ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۹۸) در عراق ثبت و شناسایی شد.   
مقام‌های عراقی بلافاصله پس از شیوع ویروس کرونا در این کشور اقدام های پیشگیرانه سراسری از جمله شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، ادارات و زیارتگاه‌ها، لغو پروازها، بستن مرزهای زمینی، ممنوعیت رفت وآمد درون شهری و برون شهری را به اجرا گذاشتند.   
با وجود برنامه‌های پیشگیرانه برای مهار کرونا که از همان نخستین روز ثبت ویروس در عراق به مرحله اجرا درآمده، از ابتدای ماه جاری میلادی (ژوئن) روند ابتلا به این بیماری با رشد چندین برابری در این کشور مواجه شده است.   
ابتلا به ویروس کرونا در عراق که تا پیش این بر اساس گزارش‌های رسمی، حدود ۱۰۰ نفر در روز بود، در آغاز ماه جاری (ژوئن) به بیش از یک هزار مورد در روز رسیده و در هفته جاری به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد روزانه افزایش یافته است.   
بر پایه اعلام وزارت بهداشت عراق، تاکنون ۴۷ هزار و ۱۵۱ مورد ابتلا، یک هزار و ۸۳۹ فوتی و ۲۲ هزار ۹۷۴ مورد بهبودیافته از کرونا در این کشور ثبت شده است.

کرونا در ۲۱۰ کشور جهان تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۰ نفر را مبتلا کرده و ۵۰۵ هزار و ۶۱۶ نفر نیز  به خاطر آن فوت کرده اند که از این نظر امریکا به خاطر کمبود زیرساخت های بهداشتی در رتبه اول قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha