آغاز عملیات ساخت جاده شیرین‌دره به راز در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- عملیات ساخت جاده شیرین‌دره در مانه و سملقان به راز مرکز شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی آغاز شد که با تکمیل این پروژه مسیر اهالی این شهرستان‌ها به مرکز استان ۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

 مدیر راهداری راز و جرگلان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعتبار منظور شده برای ساخت مسیر ۲۵ کیلومتری راز به شیرین دره را ۴۰ میلیارد ریال از محل اسناد خزانه ۱۴۰۱ دانست.

رسول ضیغمی  افزود: مطالعات و کارشناسی های این طرح مربوط به ۲۰ سال پیش است.

مدیر راهداری راز و جرگلان با بیان اینکه میانگین برخورداری راه های روستایی کشور ۹۲.۷ درصد است، تصریح کرد: میزان برخورداری از راه های روستایی مناسب استان ۸۳ درصد  است که این میزان در رازوجرگلان ۷۳ درصد است.

وی در ادامه گفت: ۱۱۷ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان مرزی نیازمند آسفالت است که اجرای هر کیلومتر آن نزدیک به ۱۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: در بخش مرکزی و جرگلان جاده روستاهای اشرفدره، کلاته ابریشم، امام دره، سنگسار، گنبدلی، تش نفس و در بخش غلامان روستاهای قره باتر، آتعلی و آلمادوشن از اولویت های بازسازی، تعمیر و آسفالت هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای ساخت پنج پل مورد نیاز در شهرستان به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند هستیم، اظهار داشت: سال گذشته برای مرمت برخی پل های تخریب شده و بازسازی کامل پل شهر غلامان، روستای سوخسو هاشم، بک پولاد و دیوارهای ساحلی آن ۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

در سیلاب های بهار امسال ۸۶۰ میلیارد ریال خسارت وارده بر اثر سیل به ابنیه فنی و پل های آسیب دیده در سامانه سجاد ثبت شده است.

در همین راستا، هم اکنون ساخت ۲۲ پل متوسط و بزرگ آسیب دیده از سیل تا پایان سال مالی ۹۸ در دستور کار قرار گرفته است.

شهرستان مرزی راز و جرگلان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر راز در ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha