۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 83839933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تولد نوزاد سالم از مادر مبتلا به کرونا در سردشت

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: نوزاد سالم از مادر مبتلا به بیماری کرونا در این شهرستان متولد شد و حال عمومی مادر و فرزند خوب است.

روژان قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نوزاد دختر از یک مادر ۲۳ ساله مبتلا به ویروس کرونا با تلاش متخصصان زنان و زایمان و کادر اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان متولد شد.

وی افزود: این نخستین نوزادی است که از مادر مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان متولد می‌شود تا امیدها در دل مردم برای شسکت کرونا بیش از پیش پررنگ تر شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت با اشاره به سابقه این بیمار گفت: این مادر سردشتی ۲۳ ساله با سابقه یکبار سزارین، به‌علت شروع درد زایمان و تب، به بیمارستان مراجعه کرده و یک هفته قبل در بخش جراحی زنان بستری شد که پس از بروز علائم کرونا ویروس و گرفتن تست و سی‌تی‌اسکن و مثبت شدن آن و با توجه به شروع دوباره درد زایمان در روزهای اخیر، بلافاصله شامگاه گذشته به اتاق عمل انتقال و بیمار به روش سزارین تحت عمل جراحی قرار گرفت.

قادری با بیان اینکه این نوزاد ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم وزن دارد، افزود: در حال حاضر این نوزاد و مادر سالم هستند و با توجه به مبتلا بودن مادر به کرونا ویروس، از شیر خشک و به دور از مادر تغذیه و طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت مراقبت قرار گرفته است.

شهرستان مرزی سردشت یکی از شهرهای با وضعیت قرمز  بیماری کرونا اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha