شمار دانش‌آموزان کرونایی خراسان شمالی اندک است

بجنورد- ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: شمار دانش‌آموزان مبتلا به کرونا در این استان، اندک و کمتر از انگشتان دست است.

مهدی خطیب‌زاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: البته آمار دقیقی از مبتلایان به کرونا به آموزش و پرورش ارائه نشده است اما بر اساس مشاهدات و گزارش های رسیده از مدارس، شمار معدودی از دانش آموزان به کرونا مبتلا شده اند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری امتحانات پایان سال برای پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری بوده است، گفت: برگزاری امتحانات با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد و دانش آموزان مبتلا به کرونا و یا دارای علائم، در فضایی مجزا در امتحانات شرکت کردند.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی،  حوزه های برگزاری امتحانات نهایی امسال نسبت به سال پیش دو برابر شده بود.  

وی در خصوص خرید اقلام بهداشتی برای مدارس استان نیز گفت: در این زمینه، ۱۲ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که برای تامین اقلام بهداشتی همچون صابون مایع صرف می شود که البته این رقم پاسخگوی نیاز مدارس نیست.

خطیب زاده افزود: این میزان اعتبار تنها برای نیاز سه تا چهار هفته مدارس کفایت می کند.  

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: اکنون در قالب پروژه مهر، در حال بررسی وضعیت بهداشتی مدارس، شناسایی مشکلات از جمله مشکلات سرویس های بهداشتی آن هستیم و تلاش می شود تا در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای رفع نواقص و مشکلات اقدام کنیم.  

۱۸۵ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم، تحصیل می کنند.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha